Plaster *Advarsel, klamt billede*

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.847 visninger
5 svar
2 synes godt om
20. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg fik i går fjernet min p-stav og fik plaster på såret, og noget tape som jeg fik at vide bare skulle sidde til i dag. Så jeg har lige taget det af, og må indrømme jeg er ret overrasket over hvordan plasteret indenunder ser ud 

Mit spørgsmål er: 
Skal jeg skifte plasteret? Eller bare lade det sidde? Jeg ejer ikke plaster i tilsvarene størrelse, så vil være nødt til at gå ud og købe noget. - Ikke at det er problem.

Og hvis det skal skiftes, hvordan ville I så fjerne plasteret, så skånsomt som muligt? - Armen er nemlig temmelig øm ved let berøring, så jeg er ikke meget for at stå og flå i plasteret...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Det bør skiftes.

Edit: læser lige igen, at du fik det på i går. I så fald burde det ikke være nødvendigt at skifte i dag allerede. Et plaster af den type bør kunne sidde i min 3 dage. Derfor synes jeg at du bær kontakte din læge hvis du er i tvivl  

Du kan, når du fjerner det, forsøge at fjerne huden fra plasteret. Altså ikke bare hive i plasteret men forsøge at løfte let op i plasteret og så løsne huden fra plasteret. 

Hvis du synes det er ømt/rødt/varmt bør du få en fagperson til at kigge på det.

God bedring  

Anmeld Citér

20. maj 2016

MissTas

MummiT skriver:

Jeg fik i går fjernet min p-stav og fik plaster på såret, og noget tape som jeg fik at vide bare skulle sidde til i dag. Så jeg har lige taget det af, og må indrømme jeg er ret overrasket over hvordan plasteret indenunder ser ud 

Mit spørgsmål er: 
Skal jeg skifte plasteret? Eller bare lade det sidde? Jeg ejer ikke plaster i tilsvarene størrelse, så vil være nødt til at gå ud og købe noget. - Ikke at det er problem.

Og hvis det skal skiftes, hvordan ville I så fjerne plasteret, så skånsomt som muligt? - Armen er nemlig temmelig øm ved let berøring, så jeg er ikke meget for at stå og flå i plasteret...

Med så meget gennemsivning skal det skiftes, så såret holdes rent så der ikke går infektion i. Man kan købe nogle fine sterile plastre på apoteket som også har lidt større sugeevne 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Skouboe

.... og når du er på apoteket, for at købe specialplastre, så bed om enten et opløseligt "net" du kan lægge under, eller et plaster med en ekstra glat overflade, så det ikke sidder fast i såret.

Anmeld Citér

20. maj 2016

1977

Profilbillede for 1977

Det plaster skal skiftes. Køb noget tulle AG (de ved hvad det er på apoteket) og en skum med border. Det kan sidde på i flere dage og suger fantastisk

Anmeld Citér

20. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tak for hjælpen de damer

Jeg fik min mor til at skifte det og indenunder var der det fineste lille sår (omend rimelig åbent, så jeg får nok et grimt ar), så vi puttede bare et stort stykke klippe-plaster fra Falck kassen på.

Plasteret der sad på var også overraskende nemt at få af heldigvis 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.