heysa ven...jeg skrev om du ikke kunne komme på msn...egentlig en dårlig ide når nu du forsøger at være der for din søn....så dum dum dum loggi!
nå men det er self. hans alder der spiller ind, og det bevidner jo kun han er en klog og naturlig sund dreng...ja rynk du bare pande, men det er altså godt at han kan stå på egne ben! dermed sagt at han faktisk kan tænke! og hold da op Kalaha, jeg er ked af at måtte fortælle dig det, men de bliver ikke ved med at føje os gamle hoveder, kig bare på mig...jeg slåsser stadig med min den store...
nå men jeg har et lille triks til dig, som måske kan hjælpe!
og gør det...så giver du mig lige besked ik?
Du lover mig lige at du ikke griner, for det er virkelig sagt i ramme alvor!
for mange år tilbage læste jeg en fjolle artikkel, som var baseret på en mors kamp med hendes tvillingedrenge på 5 år....lige gyldigt hvad hun gjore ville de her drenge intet.
så var der jo den her pædagog, som skulle forklare og reagere på hende damens nødråb, og først grinede jeg, indtil jeg testede det selv, og tro det eller lad være...det virkede!
det der sker for de fleste forældre, er at der bliver lagt op til en debat, altså at det er ok at diskutere...det gør man ved at sige, nu skal du børste tænder, og barnet tænker med det samme, det vil jeg ikke, så det skal jeg ikke...og dermed debat...
det er bare et enkelt eksembel...
det samme som hvis de gør noget galt, så siger man, det der må du ikke, og barnet tænker, jo det må jeg gerne...og dermed debat...kan du følge mig?
prøv lige i en periode at vende verden på hovedet, og øv dig på at omformulere det du siger...
man skal sige, Jeg vil ha, eller jeg vil ikke have
eksembel: du siger, jeg vil have du børster tænder nu
eller, jeg vil ikke have du slår Knud.
den vending i dine ord gør, at barnet ikke har muligheden for at diskutere, det er dit valg, og dermed ikke oppe til debat.
jeg troede virkelig ikke det ville virke, men det blev testet på Christian, og jeg måtte bøje mig i støvet og sige god for metoden, selv om det var en eller lilla pædagog som kom med rådet...
men prøv det lige af og se hvad reaktionen er.
desuden kan mange diskutioner fjernes ved at barnet får få valg, altså at du vælger det knægten kan vælge mellem...f.eks tøj, lig to sæt tøj frem, og lad ham vælge hvad for et han vil have på...så har i begge to bestemt, uden du har diskuteret med ham.
men ja 3 års alderen er forfærdelig...jeg har været der to gange...og skal igen...suk!!!!
jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, og fuck hvor jeg lyder pædagogisk, men det skulle virke...så lav lige en test på det!
lol...ja og lad høre fra dig, hvis du forsøger med det.
knus fra sloggi, som har vaskekonefingre
Anmeld