ja undskyld mit fravær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. april 2008

ka li ja

jeg har ikke været her ret meget på det sidste.... jeg syntes jeg har sååå meget at se til.. mit hjem roder helt vildt. kan slet ikke se en ende på det. for jeg er jo ikke sådan en der bare siger , så nu tager vi det fra en ende af indtil vi er færdige... nå men der er så meget jeg gerne vil nå, men får aldrig tid til det syntes jeg. lige nu er arthur lagt ud, og jeg ville egentlig ud og ordne vores forgang, men så kom jeg til at tænde for com... et andet stoooooooooooooooooooooooort problem for tidn er vores 3 årige søn!!!! nej nej nej hvor er han bare enormt billig til salg. vi diskutere med ham HELE TIDEN.... jeg kan fandme ikke finde ud af hvad vi gør forkert. bare den sidste uge, har jeg taget mig selv i at råbe af ham... op til flere gange:$:'( dt er jeg bare så ked af... er så desperat for at finde ud af vad der foregår inde i den lille psykopats hovede, at jeg har købt en bog der hedder; forstå dit barn 0-8 år! han er bare så møg hidsig hele tiden... så nu har jeg prøvet om det kan hjælpe at lade vær med hverken at tænde for com eller tv når han er der og så give ham den fulde opmærksomhed. det virker også fint fint når faren ikke er hjemme. som regel i hvert fald. men hvor er det svært. jeg ville i det her tilfælde ønske at der var en opskrift man kunne følge og så ville det hele blive fint igen... jeg kan simpelthen ikke tro at andre 3 årige er på den måde.... åhhh fuck lort så blev jeg i trist humør igen.... nå op på hesten igen karina..... jeg skal til gengæld i salonen på onsdsg og ha sat hår på igen, og ha det klippet. farvede det lige i morges så det er klar! wuhuuu. DET glæder jeg mig til gengæld heeeeel vildt til. at blive lidt lækker igen! er ked af jeg ikke har fulgt så meget med her inde, og ikke har svaret så meget. men har læst lidt med når der lige har været ro. nå lidt mund-lort herfra. men ud det skulle det altså! kan i ha en strålende mandag allesammen:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2008

Ny mor

Åh, jeg kender det - nogle dage orken man ikke noget når det hele flyder og man har en umulig unge....................puhaaaa, jeg troede det blev bedre når de blev 3 år :-o :-o :-o Julius er SÅ krævende og stædig for tiden - han laver step-bokse-træning eller bliver ledløs og skriger, hver gang han ikke får sin vilje. Nu mere han lærer at tale, jo værre synes jeg det er - han er snu og vil bestemme alt hvis han kunne, så vi har mange skrige-trods-ture i øjeblikket >( Ja, man kommer til at råbe ind i mellem......Jeg har iøvrigt også set den bog - måske skulle jeg også købe den - har ellers en der går fra 0-6 år, men man kan jo forsøge at blive endnu klogere (?)
Glæder os til at se det nye hår - billede på med det samme !!!!!!!!!!!!!
Birgitte (H)

Anmeld

7. april 2008

Hyner

Du skal da absolut ikke undskylde en skid..... Familie frem for alt ik????? Dermed må man jo se sandheden i øjene og gøre noget ved det.... Er der problemer skal de løses, og det gør man sgu ikke med en pc tændt. Så er man der jo kun halvt.!!!!
Men jeg kan kun forstille mig din situration og jeg ønsker at jeg aldrig kommer derud med Emma. Desværre tror jeg bare at alle forældre, vil iløbet af børnenes opdragelses periode, komme ud for samme problem i en eller anden grad. Afmagt er vidst et rigtig ord for det... Og den gør så herre nas at man ville ønske en facit-liste, for man kan ikke noget selv. Man, vi, du har gjort ALT for de krabater og alligevel sker noget så ukontrolleret, og man forstår det simpelthen ikke... Og hvordan skal det løses???? Ingen løsning, kun et håb om at alt bliver godt igen.
Jeg har ingen erfaring på dette punkt og skal ikke gøre mig klog overhovedet, men det lyder fandme som en magtkamp han fører overfor farmand og måske også overfor Arthur??? Hvor er hans position og hvad skal han i Jeres familie??? Der hober sig smørgsmål op i knægtens lille kranie som vi slet ikke kan følge med i eller forstå... Men hvis du kigger en dag igennem er det så på Arthurs præmisser dagen går og er der kvalitetstid, far, mor og børn? alene timer dig og alexander. Alexander og far??? Altså uden yngste medlem.... Se det lidt fra hans øjenhuler, han har haft mor og far selv i hvad? halvandet år inden knomen kom til??? Og hvad er der lige sket... Måske føler han at han er blevet tilsidesat, og kan ikke forstå situration. Han er frustreret og gør oprør, dermed får han opmærksomhed.... Ikke på den gode måde, men han får den!!!

Hmm nok ikke fordi at jeg kunne bidrage med noget vildt, men om ikke andet gav det da mig en tænker på når vi skal snakke om at få nummer 2 i huset...
Meget medfølende (H) herfra og så lige et ønske om at det snart falder til ro igen...
Krams Henriette

Anmeld

7. april 2008

Loggidut

heysa ven...jeg skrev om du ikke kunne komme på msn...egentlig en dårlig ide når nu du forsøger at være der for din søn....så dum dum dum loggi!

nå men det er self. hans alder der spiller ind, og det bevidner jo kun han er en klog og naturlig sund dreng...ja rynk du bare pande, men det er altså godt at han kan stå på egne ben! dermed sagt at han faktisk kan tænke! og hold da op Kalaha, jeg er ked af at måtte fortælle dig det, men de bliver ikke ved med at føje os gamle hoveder, kig bare på mig...jeg slåsser stadig med min den store...

nå men jeg har et lille triks til dig, som måske kan hjælpe!
og gør det...så giver du mig lige besked ik?
Du lover mig lige at du ikke griner, for det er virkelig sagt i ramme alvor!

for mange år tilbage læste jeg en fjolle artikkel, som var baseret på en mors kamp med hendes tvillingedrenge på 5 år....lige gyldigt hvad hun gjore ville de her drenge intet.

så var der jo den her pædagog, som skulle forklare og reagere på hende damens nødråb, og først grinede jeg, indtil jeg testede det selv, og tro det eller lad være...det virkede!

det der sker for de fleste forældre, er at der bliver lagt op til en debat, altså at det er ok at diskutere...det gør man ved at sige, nu skal du børste tænder, og barnet tænker med det samme, det vil jeg ikke, så det skal jeg ikke...og dermed debat...
det er bare et enkelt eksembel...

det samme som hvis de gør noget galt, så siger man, det der må du ikke, og barnet tænker, jo det må jeg gerne...og dermed debat...kan du følge mig?

prøv lige i en periode at vende verden på hovedet, og øv dig på at omformulere det du siger...

man skal sige, Jeg vil ha, eller jeg vil ikke have

eksembel: du siger, jeg vil have du børster tænder nu
eller, jeg vil ikke have du slår Knud.

den vending i dine ord gør, at barnet ikke har muligheden for at diskutere, det er dit valg, og dermed ikke oppe til debat.
jeg troede virkelig ikke det ville virke, men det blev testet på Christian, og jeg måtte bøje mig i støvet og sige god for metoden, selv om det var en eller lilla pædagog som kom med rådet...

men prøv det lige af og se hvad reaktionen er.

desuden kan mange diskutioner fjernes ved at barnet får få valg, altså at du vælger det knægten kan vælge mellem...f.eks tøj, lig to sæt tøj frem, og lad ham vælge hvad for et han vil have på...så har i begge to bestemt, uden du har diskuteret med ham.

men ja 3 års alderen er forfærdelig...jeg har været der to gange...og skal igen...suk!!!!

jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, og fuck hvor jeg lyder pædagogisk, men det skulle virke...så lav lige en test på det!

lol...ja og lad høre fra dig, hvis du forsøger med det.

knus fra sloggi, som har vaskekonefingre

Anmeld

7. april 2008

Anja

Åhh, kender så godt til det at have en terrorist på 3 år ! :))

Nogle dage kan Jonas 3½ år være noget så sød og med gørlig, høre efter alt hvad man siger og laver ingen unoder. Andre dage kan man bare diskuterer ALT: mad, tøj, bad, tandbørstning, putning - ALT.

Jeg tror sgu bare de prøver grænserne af hele tiden. Tror det er super vigtigt at have nogle klare grænser hele tiden. Tror også, at det er vigtigt at man ikke stiller dem over for mange valg i hverdagen. Her prøver vi i al fald at sige: du skal, jeg vil have, du kan osv. i stedet for at sige: kan du eller vil du ... Du forstår sikkert hvad jeg mener. De dage, hvor det går mest galt for Jonas er nok, hvis han pludselig får lov til noget han ikke plejer at få lov til eller hvis der først er sagt nej/ja og det så alligevel laves om. Det er som om han øjner at få "magten". Sådan oplever jeg det i al fald. Hvis han aldrig er i tvivl om, hvem der bestemmer og hvad reglerne er, så er han faktisk ret medgørlig :)

Anja

Anmeld

7. april 2008

ivfmarie

hej mussi
Jeg har savnet dig! Men det er da godt at det kun er det "sædvanlige" der har afholdt dig fra Baby.
Åh, de skide unger! Vi elsker dem, men fuck hvor kan de bare pisse en af på det groveste!! Og nu er det jo en dreng i har - og hvis han har bare lidt af morens temperement, ja så er der jo lagt i kaklen til et par heftige diskussioner!! 8(
Freja driver mig til vanvid med "Giiiider ikk", "Freja kan selv" og det sidste nye hit er " Hvorfor?"
Og i dag hvor vi var i svømmeren gav hun mig røde ører: "Freja har en tissemand!" Og alle mødrene i omklædningen holdt vejret for at høre hvordan jeg klarede den :$
Nå men børn er børn, og sådan er det bare! Lev med det og elsk dem!

Marie - der har savnet kalaha!

Anmeld

7. april 2008

linemus

Kender det!!! Sebastians slagsang for øjeblikket hedder: Det gider jeg ik'. Og dermed basta. Eller: Jeg vil ik' ha' dig. (øv øv øv) Alt hvad jeg siger han ikke må, gør han. Alt hvad jeg vil have ham til, gør han ikke. Hele tiden diskution, der ender i skæld ud, og det er bare SÅ trættende. Især, når der er to andre, som jeg ikke altid bare kan rende fra, eller som sidder og skriger på mad, mens Sebastian er trodsig. Så lukker jeg øjnene og ønsker mig langt væk. Bliver han sur, har han ikke ord for det, men slår ud efter mig eller laver prutlyd med munden og griner - hamrende provokerende. Der er selvfølgelig også dejlige stunder - heldigvis, ellers røg han sgu i gul & gratis ;) Jeg prøver så vidt at gøre tingene sjove. Lege de praktiske ting ind, følge ham i hans rollelege (ofte er jeg Sebastian og han er mor eller mormor eller Spiderman) osv., men det kan svipse (ofte), især om morgenen, hvor alle tre skal gøres klar og have skiftet ble for 117. gang, inden vi kan komme afsted - og så snegler han sig afsted ned til børnehaven, så vi alligevel kommer for sent (mens jeg river de grå totter ud af hovedet). Og som du selv er inde på, så tror jeg også at tid og opmærksomhed er vigtig - Sebastian har i dag været hjemme med lidt feber, og det har faktisk været rigtig hyggeligt, fordi vi ikke skulle nå noget, og fordi jeg oppede mig med at finde overskuddet frem og ikke skubbede ham til side hele tiden/lod ham vente. Men hvordan han er i morgen vil kun tiden vise. Jeg har også lige købt den bog i håb om at blive lidt klogere på ham. Og så vil jeg da helt klart prøve Loggis råd (tak for det, Loggi). Nå, det blev mest om mig selv, men så kan du da se, at I ikke er de eneste, og jeg er sikker på, at du/I IKKE gør noget forkert. Sådan er de bare lige nu, og det er skide svært at stå model til - jeg kommer også til at tvivle på mig selv og mine evner til at opdrage ham til en ordentlig knægt, når han bare er så sur og arrig. Knus Line - der elsker når børnene sover ;)

Anmeld

8. april 2008

Marco2

Ohh my good.

Synes hun er dramaqueen, vil selv bestemme, siger fra når det ikke passer damen, er hys og så opmærksomhedssøgende, og kan nu se at det bare bliver ved og ved, og måske ovenikøbet værre. Shit, hvor kan man putte ynglet tilbage i dåsen igen??

AG

Anmeld

8. april 2008

Loggidut

Marco2 skriver:

Ohh my good.

Synes hun er dramaqueen, vil selv bestemme, siger fra når det ikke passer damen, er hys og så opmærksomhedssøgende, og kan nu se at det bare bliver ved og ved, og måske ovenikøbet værre. Shit, hvor kan man putte ynglet tilbage i dåsen igen??[/k]

AG

du AG du ved godt forneden, mellem dine ben ik...der er sådan et hul...altså hvis du leder længe nok....sådan ca. der stopper man dem op igen...

Anmeld

8. april 2008

ka li ja

tusind tak for jeres geniale svar. tak
jeg vil prøve mig frem og bruge lidt af det hele.
i dag har jeg begge ungerne hjemme og indtil vidre går det ok. jeg råber ikke men er bare bestemt ellers ryger han ind til sig selv.
jeg vil især prøve at huske på at sige jeg vil ha eller jeg vil ikke ha. så må vi se om den funger i søvind:)
men er virkelig glad for jeg ikke er den eneste med et trodsigt barn...
jeg går virkelig og tænker at det kan sgu ikke passe der er andre der oplever noget lignenede...
der er nemlig aldrig andre dr taler om det. ikke engang i børnehaven og s tror man jo den er helt gal.

må lige ha talt igennem med morten hvordan vi gør det, hvor vi er 100% enige om det hele.
og ja vi må nok ha nogle klarer grænser!

men endnu engang tak tøser.
nu vil jeg tilbage til ungerne

og for at det ikke skal være løgn så er mig og arthur snottede og han har feber.. puha. godt vi lige har været ovre og leje films hihi alexander har valgt. så vi skal se nget så sygt som noget med cykelmyggen og dansemyggen haha. jeg tror jeg skal hvile;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.