Ballonkateter igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.778 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2016

Karina80

Hej. 

Jeg er 40+5 og har været ved JM i dag. Hun sagde, at hvis jeg ikke har født inden onsdag d 25/6 altså om en uge, så skal jeg sættes i gang ved hjælp at ballonkateter. Er der en der har prøvet det, som vil fortælle om det? 

På forhånd tak. 

Ps grunden til denne igangsættelse er at den første var pks og derfor er det måden at blive sat i gang, og undgå arret fra Ks brister. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

Rtjm05

Karina80 skriver:

Hej. 

Jeg er 40+5 og har været ved JM i dag. Hun sagde, at hvis jeg ikke har født inden onsdag d 25/6 altså om en uge, så skal jeg sættes i gang ved hjælp at ballonkateter. Er der en der har prøvet det, som vil fortælle om det? 

På forhånd tak. 

Ps grunden til denne igangsættelse er at den første var pks og derfor er det måden at blive sat i gang, og undgå arret fra Ks brister. 

Altså jeg blev først sat igang med vaginal piller,  da det ikke havde haft nogen effekt efter 3 dage prøvede de med ballonkateter,  det blev lagt op og eftef 12 timer taget ud igen,  det havde heller ingen effekt,  så fik kejsersnit dagen efter,  nu er jeg gravid igen og skal sættes igangmed ballonkateter,  for at det gamle ar ikke skal springe op 

Det er ikke slemt at få lagt op,  men en mærkelig fornemmelse at gå rundt med 

Anmeld Citér

19. maj 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg blev sat igang med ballonkateter, og må indrømme at jeg havde gået og frygtet det, men syntes ik at det var så slemt som forventet.

Jeg fik det lagt kl 15, hvorefter vi blev indlagt, og skulle så havde det oppe indtil kl 8 næste morgen. Grunden til at jeg blev indlagt er fordi at hvis kateteret falder ud, så ville de prøve at tage vandet..

Næste morgen kl 8 tog de den ud og kunne tage vandet uden problemer.

Det er lidt mærkeligt at gå rundt med, og ik super rart at sidde med, men det virkede, så jeg klager ik. 

Vh stine

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg blev sat igang med ballon ved sidste fødsel.. Det gik så fint. 

Kom ind kl 20, kl 21.30 blev det lagt. Ved 23 tiden havde jeg slem murren og travede rundt men panodiler var nok til at jeg kunne få noget søvn. Kl 10 næste formiddag kom vi på en fødestue og kl 10.30 prikkede de vandet - kunne kun lige lade sig gøre, for ballonen havde kun udvidet mig 1finger Fik ingen veer selv, så kl 11.30 fik jeg vedrop og det fungerede super og jm styrede det så fint, så jeg ikke fik vestorm fødte kl 19.20. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mullesmith

Karina80 skriver:

Hej. 

På forhånd tak. 

Ja jeg fik også pks første gang og blev sat igang med ballonkateter og ve drop 2. Gang. De lagde bare den her ballon inden for livmoderenmunden og en udenfor, altså en der fylder i skeden også, så fylder de dem med væske og så skal man sove med det natten over og så skulle man om ikke andet gerne være så åben at vandet kan tages. Kan også være det bare sætter gang inder hele og at den falder ud i løbet af natten. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mullesmith

Mor11 skriver:

Jeg blev sat igang med ballon ved sidste fødsel.. Det gik så fint. 

Kom ind kl 20, kl 21.30 blev det lagt. Ved 23 tiden havde jeg slem murren og travede rundt men panodiler var nok til at jeg kunne få noget søvn. Kl 10 næste formiddag kom vi på en fødestue og kl 10.30 prikkede de vandet - kunne kun lige lade sig gøre, for ballonen havde kun udvidet mig 1finger Fik ingen veer selv, så kl 11.30 fik jeg vedrop og det fungerede super og jm styrede det så fint, så jeg ikke fik vestorm fødte kl 19.20. 

Lyder nøjagtig som mit forløb  fødte endda samtidig ca.19.30

Anmeld Citér

8. juni 2016

Karina80

Tak for alle jeres kommentarer. �� 

Det blev slet ikke aktuelt, da lillepigen selv meldte sin ankomst om mandagen d 23., hvor jeg skulle sættes i gang d 25 �� 

Anmeld Citér

8. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Karina80 skriver:

Tak for alle jeres kommentarer. �� 

Det blev slet ikke aktuelt, da lillepigen selv meldte sin ankomst om mandagen d 23., hvor jeg skulle sættes i gang d 25 �� 

Jamen stort tillykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.