Barnets første sætning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår sagde dit barn sin første sætning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.418 visninger
5 svar
1 synes godt om
18. maj 2016

Vivienne

Hej piger. 

For et par dage siden sagde min søn på 19 mdr. sin første sætning (af 3 ord). Det var så sødt 

Hvornår begyndte jeres at tale i sætninger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Vivienne skriver:

Hej piger. 

For et par dage siden sagde min søn på 19 mdr. sin første sætning (af 3 ord). Det var så sødt 

Tror min datter havde ca samme alder. Nu er hun ca 22½ mdr, og har et virkelig godt sprog, svarende til en der er noget ældre end hun er 

Hun får super meget ros i vuggestuen og fremmede er altid meget imponerede over hendes sprog 

(Ja ja, prale prale. - Man er vel lidt stolt )

Anmeld Citér

18. maj 2016

modesty

Vivienne skriver:

Hej piger. 

Kan ikke huske det helt præcist. Han sagde sit første ord da han var cirka 1 år. Jeg mener at han var omkring 15 mdr. da han begyndte på sammenhængende ord/sætninger.

Anmeld Citér

18. maj 2016

Tiggi

Vores datter er knap 15 måneder og siger nu enkelte "ord".

mor, mælt (mælk), ma (mad) ahh ahh (nusser katten), mag (Maggie) og så en masse dyrelyde, så når hun ser en hund siger hun vov vov . Men tror nu nok der går længe før end vi har sætninger . (åbenbart god til m-lyde) 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Bebsen

Min søn sagde sit første rigtige ord da han var ca 15 måneder og sætningerne kom lige efter han blev 2 år  

Anmeld Citér

18. maj 2016

Jeia

Vivienne skriver:

Hej piger. 

Min yngste var 14 mdr. da hun sagde sin første sætning, som var: nej mor (den bruger hun tit ). Nu er hun 16 mdr. og siger også: op mor. Jeg kan ikke huske, hvor gamle de andre var, men nok ca. samme alder. De har tidligt lært at tale.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.