Pludselig opstået modermærke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.429 visninger
6 svar
4 synes godt om
17. maj 2016

Sørens

Min dreng på snart fire har på et tidspunkt i løbet af foråret fået et lille næsten sort modermærke (se billede)....det er kommet ret pludselig...jeg opdagede det en dag da han var i bad og troede det var en flåt! Jeg prøvede at skubbe til den/det og skrubbe forsigtigt med skumkluden...hvortil han sagde "av mor" og så kunne jeg pludselig se at det var en "knop" eller  et modermærke...det har en en lillebitte forhøjning. Er nu meeeeeeegaaaaaa nervøs for om det kan være noget slemt!!!??? Han er trods alt rødhåret, lys og fregnet! Og på trods af at jeg har været vildt omhyggelig altid med solcreme, så ved jeg at de af og til har glemt det i skyndingen i børnehaven.

Hmmm? Vil selvfølgelig tage til læge, men ville lige vende den herinde i det tilfælde at nogen vidste noget eller selv havde prøvet lignende?

Kh en meget bekymret mor

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2016

Tip!

Nu har jeg selv haft modermærke kræft, og det der ser ikke godt ud. 

Jeg ville øjeblikkelig gå til lægen og få det fjernet. 

Det kan være helt harmløst, og bare et modermærke der irritere din søn, da det sidder et træls sted. 

Afsted til lægen med jer to. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Sørens

Tak for dit svar! Ja vi går klart til lægen med ham! Jeg har mange gange haft det man kalder skintags: små huddimser, der kommer fordi min hud overproducerer hudceller på et lille bitte stykke. Men de er altid hudfarvede eller minimalt brune sååå!? Ja det skal tjekkes!!!

Anmeld Citér

17. maj 2016

Tip!

Sørens skriver:

Tak for dit svar! Ja vi går klart til lægen med ham! Jeg har mange gange haft det man kalder skintags: små huddimser, der kommer fordi min hud overproducerer hudceller på et lille bitte stykke. Men de er altid hudfarvede eller minimalt brune sååå!? Ja det skal tjekkes!!!

Jeg fik fjernet et, synes jeg selv harmløst modermærke på min arm, det havde ændret sig lidt over tid... Det var så ondartet kræft i tidligt stadige, og jeg fik fjernet en del af min overarm. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

MissTas

Sørens skriver:

Min dreng på snart fire har på et tidspunkt i løbet af foråret fået et lille næsten sort modermærke (se billede)....det er kommet ret pludselig...jeg opdagede det en dag da han var i bad og troede det var en flåt! Jeg prøvede at skubbe til den/det og skrubbe forsigtigt med skumkluden...hvortil han sagde "av mor" og så kunne jeg pludselig se at det var en "knop" eller  et modermærke...det har en en lillebitte forhøjning. Er nu meeeeeeegaaaaaa nervøs for om det kan være noget slemt!!!??? Han er trods alt rødhåret, lys og fregnet! Og på trods af at jeg har været vildt omhyggelig altid med solcreme, så ved jeg at de af og til har glemt det i skyndingen i børnehaven.

Hmmm? Vil selvfølgelig tage til læge, men ville lige vende den herinde i det tilfælde at nogen vidste noget eller selv havde prøvet lignende?

Kh en meget bekymret mor

Ville også få det tjekket under alle omstændigheder. Dog er modermærke kræft yderst sjældent ved børn, fik det selv som 14 årig og stort set ingen læger troede på svaret af vævsprøven og det blev derfor analyseret tre gange før det for alvor gik op for dem. Det positive ved din søns er at det har en fin kant hele vejen rundt, det er ikke ujævnt og så skal det siges at modermærke kommer og går hele livet men få det tjekket så i kan ha ro i sjælden 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Sørens

MissTas skriver:

Ville også få det tjekket under alle omstændigheder. Dog er modermærke kræft yderst sjældent ved børn, fik det selv som 14 årig og stort set ingen læger troede på svaret af vævsprøven og det blev derfor analyseret tre gange før det for alvor gik op for dem. Det positive ved din søns er at det har en fin kant hele vejen rundt, det er ikke ujævnt og så skal det siges at modermærke kommer og går hele livet men få det tjekket så i kan ha ro i sjælden 

Tusind tak for de beroligende ord!

Anmeld Citér

18. maj 2016

Pikku Myy

Sørens skriver:

Kh en meget bekymret mor

Det er helt normalt at der opstår nye modermærker. Jeg tror man siger indtil 30-40 års alderen. Så vil de begynde at forsvinde igen. Jeg synes det modermærke på billedet ser fint ud, men hvis du er i tvivl, så må I forbi lægen. Mest af alt for at blive beroliget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.