Lære at smide natbleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.719 visninger
8 svar
3 synes godt om
16. maj 2016

migmigher

Min datter vil rigtig gerne smide bleen om natten.

Om dagen er hun blefri.

I nat fik hun lov at sove uden, og det resulteret i 2 gange uheld. 

Hun vågnede og kaldte på mig, men havde tisset allerede, trods hun stadig følte hun skulle tisse.

Hvordan hjælper jeg hende, til at gøre det til en succes, og en nat uden uheld? (Ved godt, at det ikke sker fra dag til dag)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2016

Malene76

Om dagen er hun blefri.

Hun vågnede og kaldte på mig, men havde tisset allerede, trods hun stadig følte hun skulle tisse.

Hvordan hjælper jeg hende, til at gøre det til en succes, og en nat uden uheld? (Ved godt, at det ikke sker fra dag til dag)

Felix var tør, eller bleen var tør ca. 14 nætter inden vi tog bleen fra ham om natten. Han var klar, så det var uden problemer. Kender ikke til at træne tørhed om natten. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

16. maj 2016

pernille.23

Mener at man som sådan ikke bare kan træne tørhed om natten, da nogle børn simpelthen ikk vågner når de skal tisse.

Anmeld Citér

16. maj 2016

migmigher

pernille.23 skriver:

Mener at man som sådan ikke bare kan træne tørhed om natten, da nogle børn simpelthen ikk vågner når de skal tisse.

Vågne gør hun jo. Dog desværre bare i sidste øjeblik, så hun har jo kunne mærke, at hun skulle tisse. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Mor1986

migmigher skriver:

Om dagen er hun blefri.

Jeg fik at vide de skulle have tørre bleer om natten over en længere periode. Vores datter har altid våde bleer så vi har valgt ikke at tage nat ble fra hendes trods hun bliver 4 i næste måned. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

spj

Vent til bleen er tør om natten i en længere periode, før i tager den af. Så er der større chance for succes, så hun ikke har alle de nedture med uheld.

Så er det en god ide at sige, at fx 1 time før sengetid må hun ikke få mere at drikke. 

Det kan også være en ide, at i tager hende på toilettet inden i går i seng. Ved ikke hvor gammel din datter er, men jeg synes det er synd at tage børnene op hvis hun ikke er så gammel. For mig ville de først være når de er væsentligt ældre og måske skal til at sove ude.

Husk på, at det er utroligt forskelligt hvornår de kan holde sig en hel nat. Kender rigtig mange på 5-6 år som stadigvæk bruger ble om natten og det er helt normalt. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
migmigher skriver:

Om dagen er hun blefri.

Jeg vil give hende buksebleer på.

Og så sætte porten ind ved sengen.

Så kan hun hurtigt tisse på potten og ellers har hun nat ble på.

Mine drenge havde ble på i ca 14 dage om natten da den har væk om dagen. Så den havde været gør i 3 dage tog vi den af. Og så længe vi en ble fri have i br.

Anmeld Citér

16. maj 2016

EAF

Min søn på 6 år bærer stadigvæk ble om natten, men som hans far også fortæller ham, så var han også mange år før end han kunne holde sig tør om natten. Måske kan det være arveligt, har ikke tjekket... Og har han uheld i de perioder hvor han gerne vil forsøge, bliver han så ubeskriveligt ked af det selvom vi forsikre ham om at det er okay. Og vi bare prøver igen. Så hos os har vi ingen løsninger pt. Håber selvfølgelig det kan lade sig gøre før han starter i skole efter sommerferien. Så der forbereder vi ham lidt på at når vi når til sommerferien og bare skal hygge sammen, så kan det ske han lærer at være blefri om natten i den periode. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er ikke noget man kan træne. Min søn tog det 1 år før han var tør og min datter blev tør både dag og nat samtidig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.