Nogen med otosklerose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2016

nielsen80

Jeg fik konstateret otosklerose for et stykke tid siden, med et høretab på cirka 60 db på højre øre - venstre var næsten ikke ramt. Jeg fungerer fint i hverdagen uden hjælp, og aftalte derfor med hørelægen, jeg ringede, når jeg var klar til at snakke høreapperat. 

jeg er så i mellen tiden blevet gravid med et ønske drømmebarn, er nu 12 uger henne, og står overfor en snarlig NF. Jeg synes, jeg har haft MEGET støj på ørene - specielt de sidste 2 uger. Har læst lidt op på "sygdommen" og kan forstå, at en graviditet kan forværre den. Jeg ville derfor høre, om der var nogle herinde, som har otosklerose, og som kan fortælle lidt om, hvordan deres graviditet påvirket deres hørelse. Er også interesseret i, om nogen ved om amning ligeledes kan forværre otosklerose, eller om det "kun" er graviditet.

Jeg ringer og bestiller tid ved hørelægen i næste uge, og snakker med ham om det hele. Er bare intersseret i om deres er andre herinde, som kan dele ud af lidt erfaring.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Lisbeth1985

nielsen80 skriver:

Jeg fik konstateret otosklerose for et stykke tid siden, med et høretab på cirka 60 db på højre øre - venstre var næsten ikke ramt. Jeg fungerer fint i hverdagen uden hjælp, og aftalte derfor med hørelægen, jeg ringede, når jeg var klar til at snakke høreapperat. 

jeg er så i mellen tiden blevet gravid med et ønske drømmebarn, er nu 12 uger henne, og står overfor en snarlig NF. Jeg synes, jeg har haft MEGET støj på ørene - specielt de sidste 2 uger. Har læst lidt op på "sygdommen" og kan forstå, at en graviditet kan forværre den. Jeg ville derfor høre, om der var nogle herinde, som har otosklerose, og som kan fortælle lidt om, hvordan deres graviditet påvirket deres hørelse. Er også interesseret i, om nogen ved om amning ligeledes kan forværre otosklerose, eller om det "kun" er graviditet.

Jeg ringer og bestiller tid ved hørelægen i næste uge, og snakker med ham om det hele. Er bare intersseret i om deres er andre herinde, som kan dele ud af lidt erfaring.

Jeg har desværre ingen gode råd,men sender store kram 

Anmeld Citér

14. maj 2016

nielsen80

Lisbeth1985 skriver:

Jeg har desværre ingen gode råd,men sender store kram 

Tak søde

Det går nu nok, men du kender mig efterhånden, har det bedst når jeg er forberedt på det værste�� Og ender det med et høreapperat, som konsekvens af baby, så tager jeg til hver en tid det med. Der er - såvidt jeg kan læse mig frem til, ikke stor risiko for total døvhed. Så mon ikke det går .

Anmeld Citér

14. maj 2016

Putomanen

Jeg kender ikke noget til det desværre. Men stort tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

14. maj 2016

nielsen80

Putomanen skriver:

Jeg kender ikke noget til det desværre. Men stort tillykke med graviditeten 

Tak!!!! Har som sagt ikke været til NF endnu, håber alt kommer til at gå som det skal!

Håber forøvrigt alt er vel med dig og dine to guldklumper!

Anmeld Citér

14. maj 2016

Lisbeth1985

nielsen80 skriver:

Tak søde

Det går nu nok, men du kender mig efterhånden, har det bedst når jeg er forberedt på det værste�� Og ender det med et høreapperat, som konsekvens af baby, så tager jeg til hver en tid det med. Der er - såvidt jeg kan læse mig frem til, ikke stor risiko for total døvhed. Så mon ikke det går .

Det gør det helt sikkert:-) Men derfor må man gerne brokke sig over det alligevel!! 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Putomanen

nielsen80 skriver:

Tak!!!! Har som sagt ikke været til NF endnu, håber alt kommer til at gå som det skal!

Håber forøvrigt alt er vel med dig og dine to guldklumper!

Har du fået tid til nf? Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det er sundt og raskt 

Det går godt, selvom det til tider er hårdt med 2 små børn 

Anmeld Citér

17. maj 2016

nielsen80

Putomanen skriver:

Har du fået tid til nf? Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det er sundt og raskt 

Det går godt, selvom det til tider er hårdt med 2 små børn 

Ja var afsted i dag, og alt så fint ud, og fik en lav risiko på det hele Så nu begynder jeg virkelig at tro på det.

Kunne godt forstille mig, fet er lidt hårdt til tider.

Anmeld Citér

17. maj 2016

Putomanen

nielsen80 skriver:

Ja var afsted i dag, og alt så fint ud, og fik en lav risiko på det hele Så nu begynder jeg virkelig at tro på det.

Kunne godt forstille mig, fet er lidt hårdt til tider.

Åhh hvor dejligt 

Det bliver meget mere virkelig når man kan se den lille spire og hjerteblink og får at vide, at det et sundt og raskt. Hvornår har du termin?

Anmeld Citér

17. maj 2016

nielsen80

Putomanen skriver:

Åhh hvor dejligt 

Det bliver meget mere virkelig når man kan se den lille spire og hjerteblink og får at vide, at det et sundt og raskt. Hvornår har du termin?

Ja nemlig. 

Har termin d 21 nov, glæder mig helt vildt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.