2 børn og 2. Sal ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
5 svar
2 synes godt om
14. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej i skønne mødre. 

Jeg er mor til en 3,5 årig aktiv dreng og nr 2 er på vej (august) 

vi har af personlige årsager solgt vores dejlige hus, så nu hedder det lejlighed på 2. Sal. 

Det bliver helt klart svært men vil høre jeres erfaringer? 

Jeg skal aflevere/hente min søn fra børnehave og parkeringspladsen er et stykke væk fra lejligheden + det bliver 2. Sal. Er bange for det bliver svært hvergang vi skal afsted og hjem igen. ? Tænker babyen skal vel i autostol hvergang vi går hjemme fra? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Babilooo

Hej i skønne mødre. 

vi har af personlige årsager solgt vores dejlige hus, så nu hedder det lejlighed på 2. Sal. 

Jeg skal aflevere/hente min søn fra børnehave og parkeringspladsen er et stykke væk fra lejligheden + det bliver 2. Sal. Er bange for det bliver svært hvergang vi skal afsted og hjem igen. ? Tænker babyen skal vel i autostol hvergang vi går hjemme fra? 

Ved ikke helt hvad spørgsmålet er - hvis I skal køre bil skal du have baby i autostol hver gang. 

Så må du klikke stolen fri og bære baby op og have den anden i hånden.. 

Hvis P pladsen er langt væk ville det måske være en ide med en form for Christiania cykel hvor man kan have to børn foran i en "hule". Her kan du jo stille lift ind og have tæpper osv. Så kan du kære helt hen til. Opgangen. Jeg har haft barn på 4. sal - det er tungt. Tænker ikke at 2. sal er så slemt.

Anmeld Citér

14. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej i skønne mødre. 

Jeg har boet på 2. sal hele min datters liv. 

Når din søn er så gammel tror jeg umiddelbart ikke I får det store problem. - Min datter bliver 2 år til juli og går pt op af trapperne mens jeg holder hendes hånd, men der gør ikke længe før hun faktisk kan selv, ved at støtte sig til væggen/gelæneret. Så når din dreng er så stor så burde han da kunne gå på trapper?.. Så er det eneste der bliver svært for dig at slæbe baby op/ned i autostol, men det er jo også til at klare. Det er tungt, men kan sagtens lade sig gøre. Ligesom det kan lade sig gøre at slæbe 3 fulde indkøbsposer og en sur/træt unge op af trapperne

Alternativt kan I jo lade autostolen sidde i bilen og så have baby i en slynge/vikle/bæresele når I går op og ned.

Anmeld Citér

14. maj 2016

lineog4

Jeg har boet og bor på en 1. Sal som er så høj som en 2. Sal - jordniveau er butikker, så er der en stuelejlighed over og så 1. Sal. Jeg har skulle have barnevogn bumlet ned af trapper fordi det var det eneste sted den kunne stå inden for. Og ja har klaret det med 3 børn, hvis de er for trætte til trappen er det bare om at gå en trappe af gangen og sætte den første og ned og hente den anden osv. Og på samme måde ned, først barnevogn ned, så lift ned, så de andre børn ned, et stykke trappe af gangen. Hårdt har jeg aldrig overvejet, 4. Sal er hårdt 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Berta

Hej..

Jeg tænker også at den store kan gå. 

Hvad med en slynge eller bæresele til den lille. Og lad autostolen stå i bilen. Så er det ikke nær så tungt for dig at bære. Når det bliver koldt kan du evt. have sådan et specielt tæppe der passer til autostolen så den ikke er så kold at komme i for den lille. 

Det skal du nok klare.

/Berta

Anmeld Citér

14. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej i skønne mødre. 

Den store er 3,5 og kan gå op og ned af trapperne selv, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle gå fint. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.