Babys hofte klikker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.793 visninger
10 svar
1 synes godt om
13. maj 2016

Anonym trådstarter

Min dreng har lige været til 5 ugers undersøgelse idag og lægen synes hoften klikkede på ham, vi bliver henvist til børneafdelingen som skal ultralyd scanne ham. Er så ked af det nu  er bange for han skal have skinne på - og hvorfor har de ikke opdaget det da han blev født kan den godt klikke uden der er noget galt  ? Og jeg synes godt nok lægen var hårde ved hans hofter  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Min dreng har lige været til 5 ugers undersøgelse idag og lægen synes hoften klikkede på ham, vi bliver henvist til børneafdelingen som skal ultralyd scanne ham. Er så ked af det nu  er bange for han skal have skinne på - og hvorfor har de ikke opdaget det da han blev født kan den godt klikke uden der er noget galt  ? Og jeg synes godt nok lægen var hårde ved hans hofter  

Øv øv nej det er ikke sjovt at gå igennem  

Men hoften kan godt klikke lidt uden det betyder noget 

Min første datter havde hofte dysplasi og måtte have skinne på men det blev dog osse opdaget lige efter fødslen men de får først skinne på når de er de 5 uger ca. 

Hun er nu 2 år og løber rundt og der er ikke mere med hofterne 

Hun har aldrig været bag ud hverken med at kravle eller gå 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Øv øv nej det er ikke sjovt at gå igennem  

Men hoften kan godt klikke lidt uden det betyder noget 

Min første datter havde hofte dysplasi og måtte have skinne på men det blev dog osse opdaget lige efter fødslen men de får først skinne på når de er de 5 uger ca. 

Hun er nu 2 år og løber rundt og der er ikke mere med hofterne 

Hun har aldrig været bag ud hverken med at kravle eller gå 

De sagde på sygehuset at hans hofter var fine derfor det undre mig hvis det først bliver opdaget nu  

Anmeld Citér

13. maj 2016

anna111

Anonym skriver:

De sagde på sygehuset at hans hofter var fine derfor det undre mig hvis det først bliver opdaget nu  

Mon ikke det bare er helt normalt så ? 

Klikker de hver gang i skifter ble på ham ? 

Min mindste datter på 6 mdr klikker båse ved ankler og knæ vis man køre rundt med benene og en gang i mellem osse ved hofterne men hun fejler ikke noget 

Anmeld Citér

13. maj 2016

snuskesmor

Anonym skriver:

Få ham til undersøgelse hurtigst muligt. Vores datters hofte klikkede ved fødslen, men børnelægen der kiggede troede ikke at der var noget galt, og gav os en tid til undersøgelse ret langt ud i fremtiden. Men hun havde dysplasi og fik skinne på. Det gik fint -- hun kunde gå allerede ved 10 mnd og har ingen men -- men det er ikke så godt hvis det går lang tid, både i forhold til det praktiske med skinnen (til sidst fik vi henne nesten ikke ned i liften) og i forhold til resultatet.

Når det er sagt -- det går fint at have en skinne! Nemmere at skifte ble ;-) og resten er bare et spørgsmål om praktiske tilpasninger. Det klarer i fint!

Anmeld Citér

13. maj 2016

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Mon ikke det bare er helt normalt så ? 

Klikker de hver gang i skifter ble på ham ? 

Min mindste datter på 6 mdr klikker båse ved ankler og knæ vis man køre rundt med benene og en gang i mellem osse ved hofterne men hun fejler ikke noget 

Vi har aldrig selv bemærkede det klikker men nu må vi se hvad de siger på børne afdelingen. Min sp sagde til mig i telefonen keg skulle tænke positivt over det allerede er blevet opdaget nu hvis der er noget så prøver have positive tanker  de kan nogle gange først opdage det ret sent da det ikke altid klikker 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Anonym trådstarter

snuskesmor skriver:

Få ham til undersøgelse hurtigst muligt. Vores datters hofte klikkede ved fødslen, men børnelægen der kiggede troede ikke at der var noget galt, og gav os en tid til undersøgelse ret langt ud i fremtiden. Men hun havde dysplasi og fik skinne på. Det gik fint -- hun kunde gå allerede ved 10 mnd og har ingen men -- men det er ikke så godt hvis det går lang tid, både i forhold til det praktiske med skinnen (til sidst fik vi henne nesten ikke ned i liften) og i forhold til resultatet.

Når det er sagt -- det går fint at have en skinne! Nemmere at skifte ble ;-) og resten er bare et spørgsmål om praktiske tilpasninger. Det klarer i fint!

Vi er også blevet henvist til ultralyd 

Anmeld Citér

13. maj 2016

anna111

Og vis han nu skal have skinne på vil jeg anbefale jer at leje en liggende artostol i ønskebørn da det er meget mere behageligt for ham at ligge ned 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Og vis han nu skal have skinne på vil jeg anbefale jer at leje en liggende artostol i ønskebørn da det er meget mere behageligt for ham at ligge ned 

Okay mange tak nu må vi se hvad de siger er skinnen meget besværligt for babyer ? Bemærker de den? 

Anmeld Citér

13. maj 2016

anna111

Anonym skriver:

Okay mange tak nu må vi se hvad de siger er skinnen meget besværligt for babyer ? Bemærker de den? 

Nej den er ikke som sådan besværlig men de kan jo ikke sparke med benene og det kan godt gøre dem hidsige og kede af det det første døgn men der efter er der ikke mere i det når de opdager det er en kamp de ikke kan vinde. Og så arbejder de bare med den løfter numsen op osv. 

Men hold øje ved ringene og sørg for at polstre den hele vejen rundt så han ikke får gnave mærker på lårene de polstre den ikke hele vejen rundt der ude. 

Man kan heller ikke stille dem på benene men det er jo ofte 5-7 uger og så er det over igen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.