Tullen85 skriver:
Jeg var til scanning i sidste uge og der nævnte hende damen der scannede at eftersom jeg har døjet med forhøjet blodtryk gennem hele graviditeten at det ikke er sikkert jeg må føde selv... Skal først til jm om 2 uger, er er sgu blevet noget nervøs, ved ikke på hvilken grundlag hun kan udtale sig om det...
Nogen der ved om det er rigtigt?
Sidst jeg fik mit blodtryk målt (i sidste uge) var det 160/90 og det højeste indtil videre... 
Hej

Det sidste tal i blodtrykket - hvis det er over 90, så begynder det at blive alt for højt... Så indtil nu, gør alt hvad du kan for at slappe af.... Jeg har selv døjet med alt alt for højt blodtryk under hele graviditeten, og jeg er først nu blevet beordret til at slappe af... Jeg har ikke fået noget at vide om at jeg ikke kan føde selv - kun hvis jeg går mere end en uge over tid, og det er pga lillemandens store størrelse....
Så mit bedste råd - slap af, så blir blodtrykket da i al fald ikke højere... Og hvis din jordemoder måler dit blodtryk med det elektriske apparat, så prøv at bed hende om at få det målt manuelt næste gang, de elektriske har det med at måle for højt... ( erfaring fra mig selv, samt min studie)

Held og lykke..
Knus fra Renée, 39+6.
Anmeld