forhøjet blodtryk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. september 2009

SHERO

Jeg var til scanning i sidste uge og der nævnte hende damen der scannede at eftersom jeg har døjet med forhøjet blodtryk gennem hele graviditeten at det ikke er sikkert jeg må føde selv... Skal først til jm om 2 uger, er er sgu blevet noget nervøs, ved ikke på hvilken grundlag hun kan udtale sig om det...

Nogen der ved om det er rigtigt?

Sidst jeg fik mit blodtryk målt (i sidste uge) var det 160/90 og det højeste indtil videre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

Nybagt mor

Først og fremmest - siden de ikke indlagde dig til observation, så er jeg sikker på at alt er ok:-)

M.h.t fødslen, så kan det sagtens handle om at blodtrykket jo stiger en del under fødslen (er jo en hård omgang) - og når dit så i forvejen er forhøjet, som det jo er, ja - så vælger de måske derudfra at du ikke må føde selv:-)

Knus Christine, uge 36

Anmeld

27. september 2009

Nanna1985

Under min første graviditet lå mit blodtryk os ALT For højt hele tiden.. 164/100/102 Det er MEGET MEGET højt..

Jeg fik endda et blodtryksmåler med hjem og skulle tage mit blodtryk jævnligt..

Jeg fik da lov at gå over tid og al muligt.. De gjorde intet ved det.. Jeg lå med slemme veer i 2 døgn, før det hele endte i aks  Min pige var alt for stor til jeg kunne føde hende selv og så lå hun MEGA skævt..

Anmeld

28. september 2009

Halbschön

Tullen85 skriver:

Jeg var til scanning i sidste uge og der nævnte hende damen der scannede at eftersom jeg har døjet med forhøjet blodtryk gennem hele graviditeten at det ikke er sikkert jeg må føde selv... Skal først til jm om 2 uger, er er sgu blevet noget nervøs, ved ikke på hvilken grundlag hun kan udtale sig om det...

Nogen der ved om det er rigtigt?

Sidst jeg fik mit blodtryk målt (i sidste uge) var det 160/90 og det højeste indtil videre...

Hej

Det sidste tal i blodtrykket - hvis det er over 90, så begynder det at blive alt for højt... Så indtil nu, gør alt hvad du kan for at slappe af.... Jeg har selv døjet med alt alt for højt blodtryk under hele graviditeten, og jeg er først nu blevet beordret til at slappe af... Jeg har ikke fået noget at vide om at jeg ikke kan føde selv - kun hvis jeg går mere end en uge over tid, og det er pga lillemandens store størrelse....

Så mit bedste råd - slap af, så blir blodtrykket da i al fald ikke højere... Og hvis din jordemoder måler dit blodtryk med det elektriske apparat, så prøv at bed hende om at få det målt manuelt næste gang, de elektriske har det med at måle for højt... ( erfaring fra mig selv, samt min studie)

Held og lykke..

Knus fra Renée, 39+6.

Anmeld

2. oktober 2009

SHERO

Tak for svarende.. :-)

Nu har jeg været til lægen, og hun har sygemeldt mig frem til barsel. mit blodtryk var igen stiget til 170/110, så nu skal jeg måle hjemme.. men er heldigvis faldet lidt igen...  så hvis ikke det snart bliver bedre skal jeg medicineres, så det håber jeg på det snart bliver...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.