Græder hver dag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
3 svar
1 synes godt om
9. maj 2016

Mom2Two

er det normalt a børn græder når de ska afleveres i børnehaven?? Mine drenge har nu gået i børnehave i 2-3 måneder, og den yngste græder HVERGANG jeg aflevere ham... Han klamre sig fast til mig, og græder ... De er begge for tidligt fødte, den ældste 2 måneder for tidligt, og den yngste 3 måneder for tidligt .. De har korte dage, fra 9:30 til kl 15 senest..

Gør jeres også det??? Overvejer a flytte dem i dagpleje ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2016

Loa

Mom2Two skriver:

er det normalt a børn græder når de ska afleveres i børnehaven?? Mine drenge har nu gået i børnehave i 2-3 måneder, og den yngste græder HVERGANG jeg aflevere ham... Han klamre sig fast til mig, og græder ... De er begge for tidligt fødte, den ældste 2 måneder for tidligt, og den yngste 3 måneder for tidligt .. De har korte dage, fra 9:30 til kl 15 senest..

Dagpleje? Kan de godt det hvis de er gamle nok til BH? 

Kan det være en fase? En reaktion på

at være startet? Tror jeg ville høre personalet hvordan de har det i løbet af dagen. Tror rigtig mange har kede børn ved aflevering i perioder, og så er der intet i løbet af dagen. 

Men hør dem ad, måske de har det super skønt hele resten af dagen?

Anmeld Citér

9. maj 2016

Pikku Myy

Nej, det er ikke normalt, men det er ikke sikkert det har noget med institutionen at gøre, så det er ikke sikkert det hjælper at skifte. Spørgsmålet er om han har det godt i løbet af dagen. Henter du en glad dreng?

Er han et barn der har brug for ritualer i hverdagen? Måske er det blevet en del af hans afleveringsritual at være ked af det.

Min søn har brug for at overgange er ritualiserede. Det betyder fx at vi siger farvel et bestemt antal gange. En overgang var det faktisk sådan at han først kunne lægge sig til at sove når vi var blevet sure på ham. Tandbørstning, toilet, godnathistorie, sov godt, sure forældre og så kunne han falde hen. Der skulle gøres en indsats for at ændre det, men det blev ændret. Måske I kan gøre det samme ...?

Anmeld Citér

9. maj 2016

God-mor

Mom2Two skriver:

For nogle børn er det helt normalt. Prøv ikke selv at virke utryg, fordi det smitter af på dine børn, det ved jeg af erfaring. Da min datter startede i dagpleje i sin tid, kunne jeg mærke på hende at det blev lettere da jeg begyndte at slappe mere af, men generelt har hun hele sin dagplejetid været lidt ked af det når vi afleverede. Ofte når vi så kom og hentede ville hun så ikke med hjem  Det var mere det med at give slip på os der var / er svært for hende. Mon ikke det kan være det samme med dine børn Jeg har også atbejdet i børnehave for nogle år siden, og der var nogle der havde brug for en fast voksen der vinkede med dem, og som lige trøstede når far eller mor gik. 

Unormalt er det i hvert tilfælde ikke.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.