Enlig økonomisk hjælp fra kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg flytter fra min eks. Har fået lejlighed osv og kommunen har betalt indskud. Men der er selfølgelig ikke styr på boligstøtte osv endnu og det kan ta tre måneder :O. Så jeg har ikke råd til mad. Ligeledes har jeg ikke råd til at betale halvdelen af min eks husleje som vi jo plejer at deles om. Han har to børn. Kan han få hjælp af kommunen? Vores brud var grimt og vi skal ALDRIG være sammen mere. Men jeg får alligevel dårlig samvittighed over at flytte og så bare efterlade ham på røven. Selv om jeg også selv er på røven. Jeg mangler jo altså også penge. Ih hvad fuck gør man? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2016

Anonym

Jeg flytter fra min eks. Har fået lejlighed osv og kommunen har betalt indskud. Men der er selfølgelig ikke styr på boligstøtte osv endnu og det kan ta tre måneder :O. Så jeg har ikke råd til mad. Ligeledes har jeg ikke råd til at betale halvdelen af min eks husleje som vi jo plejer at deles om. Han har to børn. Kan han få hjælp af kommunen? Vores brud var grimt og vi skal ALDRIG være sammen mere. Men jeg får alligevel dårlig samvittighed over at flytte og så bare efterlade ham på røven. Selv om jeg også selv er på røven. Jeg mangler jo altså også penge. Ih hvad fuck gør man? 

Så snart du har flyttet adresse, så kan han søge, og modtage fra næste måned hvis han altså søger inden den 20 mener jeg det er... Men kun hvis han har bopæl på børnene.... Ellers kan han blot søge boligstøtte som ikke er så høj 

Anmeld Citér

7. maj 2016

Sedigfor

Jeg får da boligstøtte fra D 1 Juni og søgte for to uger siden. Hvis du først flytter og så søger kan de tage længere tid end to en halv mdr, prøv at søge nu, for søger du nu og de ikke er færdige med afgørelsen får du med tilbage virkende kræft.

Anmeld Citér

7. maj 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Så snart du har flyttet adresse, så kan han søge, og modtage fra næste måned hvis han altså søger inden den 20 mener jeg det er... Men kun hvis han har bopæl på børnene.... Ellers kan han blot søge boligstøtte som ikke er så høj 

Han får jo ikke pengene samme måned. Når du lavet en ny boligstøtte ansøgning er der pt. 13 ugers ventetid før pengene går ind første gang. Du får med tilbagevirkende kraft men det hjælper jo ingen af dem ligenu.

til ts. Måske er jeg en kold skid, men din eks er ikke dit problem. Tænk på dig selv først og fremmest. Bum

Anmeld Citér

7. maj 2016

Benjamins'mor

Sedigfor skriver:

Jeg får da boligstøtte fra D 1 Juni og søgte for to uger siden. Hvis du først flytter og så søger kan de tage længere tid end to en halv mdr, prøv at søge nu, for søger du nu og de ikke er færdige med afgørelsen får du med tilbage virkende kræft.

Sådan er det altså ikke i alle kommuner. 

Da jeg var enlig gik der 2,5 måned før jeg fik svar på min ansøgning. 

Anmeld Citér

7. maj 2016

Sedigfor

Benjamins'mor skriver:

Sådan er det altså ikke i alle kommuner. 

Da jeg var enlig gik der 2,5 måned før jeg fik svar på min ansøgning. 

Bemærk: " der kan gå længere tid end 2 en halv mdr " 

Anmeld Citér

8. maj 2016

rytteriet

Har I ikke haft en opsparing I kan tage fra?

Anmeld Citér

8. maj 2016

Anonym trådstarter

rytteriet skriver:

Har I ikke haft en opsparing I kan tage fra?

Både og. Han blev sygemeldt med svær depression og kom på kontanthjælp og så svandt opsparingen ligeså stille væk på regninger. Hvis vi stadig havde en opsparing havde vi jo bare delt den og så havde der ingen problemer været. Logisk nok. Men det har vi jo ikke og derfor spørgsmålet. Kan han evt låne af kommunen indtil boligstøtte som enlig far til to fastboende børn træder i kraft? Ellers kan han nemlig ikk betale hele sin husleje og ender på gaden :/ 

Anmeld Citér

8. maj 2016

Anonym

Han er nok nødt til at kigge efter noget billigere at bo i? Med den nye reform mister han vel det meste af boligsikringen alligevel? Så han er jo nødt til at lære at klare sig uden under alle omstændigheder?

Anmeld Citér

8. maj 2016

MorTil3+

Han kan evt prøve at søge noget enkeltydelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.