søger råd! barn 20 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2016

Bissen

Hej allesammen - jeg søger råd angående vores datter på 20 mdr. 

Hun plejede at sove fint indtil kl. 06 om morgenen, men er nu begyndt at vågne 4.45-5.00  synes vi har prøvet alt for at få hende til at sove igen. 

Komme ind i vores seng, ligge os på madras inde hos hende, et væggeur med en lille kanin, som først "står op" kl. 6.00. intet virker. Hun ligger bare og spjætter rundt i sengen - nogle gange med glæde, andre gange virkelig gal. 

Vi står IKKE op før kl. 6.00 i håb om, at hun vil begynde at sove igen, men har ikke virket endnu. 

Generelt synes jeg ikke, at hun får den søvn som hun bør. Hun bliver puttet kl. 19.00, men sover sjældent før 19.45-20.00 og vågner så kl. 5 - altså 9 timer om natten. og sover allerhøjest 2 timer til middag, oftest mindre. 

Åh ja det blev lidt langt, men søger råd til, hvordan vi kan få hende til at sove den times tid mere om morgenen igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Kan det hænge sammen med, at det er blevet lysere udenfor meget tidligere?

Anmeld Citér

7. maj 2016

Bissen

Det har jeg godt tænkt på. Men hun har mørklægningsgardiner og døren lukket til, så synes egenligt der er rimeligt mørkt derinde. 

Anmeld Citér

7. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Bissen skriver:

Det har jeg godt tænkt på. Men hun har mørklægningsgardiner og døren lukket til, så synes egenligt der er rimeligt mørkt derinde. 

Det har vi også, men vores har lavet samme nummer ifm. Det er tidligere lyst. 

Indtil slut marts sov han til ca 8, og derefter 6.30-7

Tror helt sikkert det hænger sammen med foråret. Han falder også senere i søvn. Før var det kl 19.30, nu er den nok nærmere 20.30.

Anmeld Citér

9. maj 2016

Miti's mama

Vores laver samme nummer... lyset... skal ned for at finde nogle bedre mørklægningsgardiner.

Anmeld Citér

10. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter laver samme nr. Normalt sover hun 19-6/7 stykker. Nu er hun begyndt at sove 20-20:30 til 5-6...

Men i går lagde jeg hende med hovedet i fodenden (tættest på vinduet) så sengeranden giver lidt ekstra skygge/mørke. Det hjalp! Hun faldt i søvn med det samme (18:30, hun var meget træt) og stod op kl 6:45!

Anmeld Citér

10. maj 2016

Bissen

Tak for svar allesammen! Jeg må nok bare finde mig i det indtil det bliver mørkere igen. 

Jeg har også flyttet sengen i håb om, at det giver mere mørke og vil prøve at gøre vinduet mere mørkt også. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Bissen

Tak for svar allesammen! Jeg må nok bare finde mig i det indtil det bliver mørkere igen. 

Jeg har også flyttet sengen i håb om, at det giver mere mørke og vil prøve at gøre vinduet mere mørkt også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.