Mom2Two skriver:
Han arbejder konstant, og han lære dansk.. Jeg tror ikk a han syntes det er så vigtigt.... Hun ser dem ca hver 6 måned... Det håber jeg virkelig også, for det er helt latterligt ... De ka sidde og ignorere hende på fuld skrue, imens hun prikker dem på næserne osv
.. De får ikk lov til a sidde og slappe af, efter en dag i børnehaven, så ska de læse bøger osv på hendes sprog.. Ingen vedligeholder sproget når hun tager hjem igen..
Hvis hun kun ser dem hver 6maaned, kan jeg godt forstaa at hun vil bruge tid med dem. Ved ikke om du arbejder, men hvad med en fridag, kort dag og I saa tager et sted hen, saa hun faktisk kan nyde sine boerneboern, og saa fortael hende, at de kan selv, og lad hende hjalpe en gang imellem, her er han ogsaa tre, og kan en del, men vi hjaelper da stadigvaek.
Jeg synes din mand burde have laert dem hans sprog, naar der er familie, der snakker et andet sprog, han har vel ikke arbejdet constant de sidste 3aar, og selvom at han laerer dansk, er det jo ikke hans modersprog.
Det er synd for baade boernene og hende, naar de ikke kan forstaa hinanden, de kan ikke blive taette, ikke det same sprog og ikke ser hinanden mere.
snakker I med hende, naar hun ikke er paa besoeg?
Men ja, de skal respekeres, men taenk paa at hun ikke ser dem tit, og vaer glad for at hun vil bruge tid med dem.
Maaske planlaeg hendes besoeg anderledes naeste gang, saa de kan have nogle fridage, saa hun kan vaere sammen med dem, uden at de er for traette.