Er jeg forkert på den her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.082 visninger
7 svar
32 synes godt om
5. maj 2016

Mom2Two

Min svigermor er kommet til dk, hun taler ikk dansk, men kun hendes eget sprog, og engelsk... Mine børn forstår liiiidt engelsk... Nå men, her til morgen, så vil de ikk ud, de sagde faktisk nej riiiigtig mange gange.. Og hun blev ved... Jeg sagde så, a de havde haft en lang uge, med børnehave, og om hun ikk gerne ville respektere når de sagde nej... Nu er hun mobbset og sidder 5 Meyer fra os med armene over kors... Hun taler kun hendes eget sprog til dem, og de forstår minus.. Hun får et irreterende ansigtsudtryk når jeg gær ting anderledes end hun feks ville ha gjort ... Jeg føler ikk a hun lytter til dem, men hun ka jo heller ikk forstå dem, de taler dansk... Sagde jeg noget forkert da jeg sagde a hun sku respektere deres nej? ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mom2Two skriver:

Min svigermor er kommet til dk, hun taler ikk dansk, men kun hendes eget sprog, og engelsk... Mine børn forstår liiiidt engelsk... Nå men, her til morgen, så vil de ikk ud, de sagde faktisk nej riiiigtig mange gange.. Og hun blev ved... Jeg sagde så, a de havde haft en lang uge, med børnehave, og om hun ikk gerne ville respektere når de sagde nej... Nu er hun mobbset og sidder 5 Meyer fra os med armene over kors... Hun taler kun hendes eget sprog til dem, og de forstår minus.. Hun får et irreterende ansigtsudtryk når jeg gær ting anderledes end hun feks ville ha gjort ... Jeg føler ikk a hun lytter til dem, men hun ka jo heller ikk forstå dem, de taler dansk... Sagde jeg noget forkert da jeg sagde a hun sku respektere deres nej? ...

jeg synes også man skal respektere når nogen siger nej, om man er 1 eller 100...

men jeg ved desværre at der findes kulturer rundt om i verden hvor alderen har rigtig meget at skulle have sagt i forhold til respekt, og at børn bare har at gøre som de får besked på.

Anmeld Citér

5. maj 2016

Sedigfor

Hun skal bare forstå det, længere er den altså ikke. Vil man ikke, Jamen så vil man ikke. Jeg var slippet helt ud hvis det var mig 

Anmeld Citér

5. maj 2016

Mom2Two

Ms.Sunshine skriver:

jeg synes også man skal respektere når nogen siger nej, om man er 1 eller 100...

men jeg ved desværre at der findes kulturer rundt om i verden hvor alderen har rigtig meget at skulle have sagt i forhold til respekt, og at børn bare har at gøre som de får besked på.

Hun gør dem SÅ hjælpeløse... Bærere dem op på stolen, op a stiger på legepladser, skiller deres kyllingelår ad, hælder op til dem, gir dem sko på osv... De er to og tre, og de kan enormt mange ting selv... Men når hun er i nærheden ka de ikk engang bruge en gaffel 

Anmeld Citér

5. maj 2016

loop

Mom2Two skriver:

Hun gør dem SÅ hjælpeløse... Bærere dem op på stolen, op a stiger på legepladser, skiller deres kyllingelår ad, hælder op til dem, gir dem sko på osv... De er to og tre, og de kan enormt mange ting selv... Men når hun er i nærheden ka de ikk engang bruge en gaffel 

Jeg forestiller mig at hun ikke ser dem så tit, så hun kender dem ikke og ved ikke hvad de kan. Derudover vil hun jo nok bare gerne hjælpe nu hvor hun endelig ser dem. Hun skal selvfølgelig respektere deres grænser, men mon ikke det kommer når der er gået lidt tid. Det håber jeg. 

Hvorfor har din mand ikke lært børnene hans sprog, så de kan snakke med bl.a farmor? Det er let at misforstå hinanden og endnu mere når man ikke taler samme sprog.

Anmeld Citér

5. maj 2016

Mom2Two

loop skriver:

Jeg forestiller mig at hun ikke ser dem så tit, så hun kender dem ikke og ved ikke hvad de kan. Derudover vil hun jo nok bare gerne hjælpe nu hvor hun endelig ser dem. Hun skal selvfølgelig respektere deres grænser, men mon ikke det kommer når der er gået lidt tid. Det håber jeg. 

Hvorfor har din mand ikke lært børnene hans sprog, så de kan snakke med bl.a farmor? Det er let at misforstå hinanden og endnu mere når man ikke taler samme sprog.

Han arbejder konstant, og han lære dansk.. Jeg tror ikk a han syntes det er så vigtigt.... Hun ser dem ca hver 6 måned... Det håber jeg virkelig også, for det er helt latterligt ... De ka sidde og ignorere hende på fuld skrue, imens hun prikker dem på næserne osv .. De får ikk lov til a sidde og slappe af, efter en dag i børnehaven, så ska de læse bøger osv på hendes sprog.. Ingen vedligeholder sproget når hun tager hjem igen.. 

Anmeld Citér

5. maj 2016

TNBC

Mom2Two skriver:

Han arbejder konstant, og han lære dansk.. Jeg tror ikk a han syntes det er så vigtigt.... Hun ser dem ca hver 6 måned... Det håber jeg virkelig også, for det er helt latterligt ... De ka sidde og ignorere hende på fuld skrue, imens hun prikker dem på næserne osv .. De får ikk lov til a sidde og slappe af, efter en dag i børnehaven, så ska de læse bøger osv på hendes sprog.. Ingen vedligeholder sproget når hun tager hjem igen.. 

Hvis hun kun ser dem hver 6maaned, kan jeg godt forstaa at hun vil bruge tid med dem. Ved ikke om du arbejder, men hvad med en fridag, kort dag og I saa tager et sted hen, saa hun faktisk kan nyde sine boerneboern, og saa fortael hende, at de kan selv, og lad hende hjalpe en gang imellem, her er han ogsaa tre, og kan en del, men vi hjaelper da stadigvaek.

Jeg synes din mand burde have laert dem hans sprog, naar der er familie, der snakker et andet sprog, han har vel ikke arbejdet constant de sidste 3aar, og selvom at han laerer dansk, er det jo ikke hans modersprog.

Det er synd for baade boernene og hende, naar de ikke kan forstaa hinanden, de kan ikke blive taette, ikke det same sprog og ikke ser hinanden mere.

snakker I med hende, naar hun ikke er paa besoeg?

Men ja, de skal respekeres, men taenk paa at hun ikke ser dem tit, og vaer glad for at hun vil bruge tid med dem.

Maaske planlaeg hendes besoeg anderledes naeste gang, saa de kan have nogle fridage, saa hun kan vaere sammen med dem, uden at de er for traette.

Anmeld Citér

6. maj 2016

lineog4

Både og... Selvsagt er det ikke forkert du beder hende om at respektere deres nej, men jeg læser der er en del mere i det. 

En farmor på besøg skal indgå i familien som den er, men familien skal også være gearet til en farmor på besøg, en farmor der gerne vil lære sine børnebørn at kende, en farmor der savner dem i hverdagen osv. Måske skulle ungerne have er par fridage sammen med far og farmor, hvor hun lærte dem at kende, så de kan en del selv, men de også kunne se hun var en voksen der kan hjælpe med det de ikke kan. 

Og så slå sin mand i hovedet med en stor kæp, han skal lære sine børn sit modersmål, han skal tale til dem på sit modersmål, læse bøger for dem osv. Her kan du kun sige det igen og igen - og jeg ved det for står med samme "problem", har købt film, bøger, cd'er mm. For min mand kunne lære dem italiensk og han har ikke gjort det og jeg synes han er er er kvaj og der ingen undskyldning. Jeg presser og presser og det samme skal du især når der er en aktiv farmor (det har vi ikke).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.