Klippe naclestreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2016

Krydserfingre

Er der nogle med erfaringer angående klipning af navlestreng? min mand kunne godt tænke sig at vente 10-15 min også først klippe der af forskellige årsager. Han startede på et par timer men nu er vi blevet enige om højst en halv time er der nogle der har prøvet det før og ved om man "må" det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2016

esioul

Krydserfingre skriver:

Er der nogle med erfaringer angående klipning af navlestreng? min mand kunne godt tænke sig at vente 10-15 min også først klippe der af forskellige årsager. Han startede på et par timer men nu er vi blevet enige om højst en halv time er der nogle der har prøvet det før og ved om man "må" det? 

Jeg mindes at have set et program, hvor moderen beholder navlesnor og moderkage til den selv falder af. Der går hvis nok en del tid. Hun bar rundt på moderkagen derhjemme. Dette var hvis nok for barnet fik alt næringen. 

Så jeg tænker ikke der er krav om at den skal klippes på et bestemt tidspunkt. 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Krydserfingre

esioul skriver:

Jeg mindes at have set et program, hvor moderen beholder navlesnor og moderkage til den selv falder af. Der går hvis nok en del tid. Hun bar rundt på moderkagen derhjemme. Dette var hvis nok for barnet fik alt næringen. 

Så jeg tænker ikke der er krav om at den skal klippes på et bestemt tidspunkt. 

Ja det kalder man en Lotus fødsel - det er SLET IKKE det vi skal  

Normalt siger jordemoderen at nu skal navlestrengen klippes og gør klar til det - normalt indenfor et par minutter. Kan man sige man gerne lige vil vente lidt? Måske jeg bare skulle spørge min jordmoder 

Anmeld Citér

3. maj 2016

esioul

Krydserfingre skriver:

Ja det kalder man en Lotus fødsel - det er SLET IKKE det vi skal  

Normalt siger jordemoderen at nu skal navlestrengen klippes og gør klar til det - normalt indenfor et par minutter. Kan man sige man gerne lige vil vente lidt? Måske jeg bare skulle spørge min jordmoder 

ahh ja. det er det som det hedder 

Jeg håber du får svar 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg er bare nysgerrig på hvad årsagen er til at han gerne vil vente?  

Ved mine fødsker er navlestrengen blevet klippet ret hurtigt efter fødslen af barnet.

Jeg tænker, at I måske skal nævne det for din konsultationsjordemoder og så igen ved jeres fødselsjordemoder. Og så må I jo tage den derfra  

Anmeld Citér

3. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg ville gerne have ventet med at få navlestrengen klippet indtil veneflowet var standset. - Det havde jeg sagt til min jdm som skrev det i vandrejournalen. 

Det blev dog ikke sådan da der opstod komplikationer så hun var slap ved fødslen, og lå på et bord med maske på og 3 læger bøjet over hende i 45 minutter lige efter fødslen. Heldigvis kom der gang i hende og hun har ingen mén

Anmeld Citér

3. maj 2016

Krydserfingre

AnjaHM skriver:

Jeg er bare nysgerrig på hvad årsagen er til at han gerne vil vente?  

Ved mine fødsker er navlestrengen blevet klippet ret hurtigt efter fødslen af barnet.

Jeg tænker, at I måske skal nævne det for din konsultationsjordemoder og så igen ved jeres fødselsjordemoder. Og så må I jo tage den derfra  

Ja jeg siger det til næste jordmoder samtale ogaå må hun skrive det i journalen, god ide  

grunden er at min mand har læst nogle forskellige ting angående pulsering i navlesnoren efter fødsel - altså pumper den stadig i et lille stykke tid efter så han ville gerne vente Vi er også selv blevet "klippet hurtigt" da vi blev født og vi fejler jo ingenting - men tror bare det er en ide han har fået også synes jeg det er harmløst også føler han måske også han er "mere med"  

Anmeld Citér

3. maj 2016

Krydserfingre

MummiT skriver:

Jeg ville gerne have ventet med at få navlestrengen klippet indtil veneflowet var standset. - Det havde jeg sagt til min jdm som skrev det i vandrejournalen. 

Det blev dog ikke sådan da der opstod komplikationer så hun var slap ved fødslen, og lå på et bord med maske på og 3 læger bøjet over hende i 45 minutter lige efter fødslen. Heldigvis kom der gang i hende og hun har ingen mén

Ja lige præcis. Siger det til min jordmoder. 

Ja hvis sådan noget skulle ske så blir den selvfølgelig bare klippet - men er alt i ro og orden så vil vi gerne vente lidt dejligt hun har det godt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.