D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
JVF skriver:
Min datter er lige fyldt 10 måneder og jeg er i tvivl om hvornår hun 'skal' stoppe med flasker om natten. Hun spiser stort set det samme som os og får ingen flaske om dagen længere.. Pt får hun en flaske kl 19 når hun bliver puttet, igen kl 00 og omkring kl 4 igen.
Men for dælen det forstyrrer nattesøvnen - ikke kun for os men også for hende..
Hvornår stoppede jeres med flasker om natten og hvordan greb I det an??
Min datter gik fra 2-1 flaske om natten da hun var ca 2½-3 mdr og droppede flasken om natten helt da hun var 5½ mdr. Hun sagde selv fra. Ved den sidste flaske begyndte hun at tage 20-50 ml frem for 180 ml og det gad jeg simpelthen ikke stå op for, så jeg gav hende sutten i stedet og det fungerede fint.
Hun fik dog stadig flasker om dagen da hun var 10 mdr. 1 inden lur og 1 til putning om aftenen. Da hun var 11 mdr droppede vi den til lur og da hun var 12 mdr fik hun sin sidste flaske til aften.
Hvor meget får hun i hver flaske og drikker hun det hele?
Jeg ville umiddelbart enten fjerne en flaske med det samme (f.eks. den kl 00) og tilbyde sut eller vand i stedet. Eller tage begge natflasker og over 1-2 uger fortynde dem til der til sidst kun er vand i dem. - Altså mindre og mindre mme til samme mængde vand. Og så lade hende beholde aftenflasken lidt endnu.
Jeg brugte sidstnævnte metode til at fjerne aftenflasken da hun blev 1 år. Efter en uge var der kun vand, og det var altså ikke interessant, så hun lagde sig pænt til at sove uden.
Anmeld
Citér