Sunde smoothies - ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
8 svar
3 synes godt om
2. maj 2016

Anonymor

Jeg er i gang med at tabe mig, og vil gerne indtage smoothies. Men jeg er ikke så vaks på idéer. Så kom med jeres. Meget gerne ud over det sædvanlige med noget forskellig frugt og mælk eller noget. Det må gerne også indeholde grønt og nødder. Så længe det smager godt. Obs: kan ikke lide kokos!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2016

P27

Det er nok mere en juice til en slowjuicer, men en sund og lækker drik med ingefær (den skal ikke have for lidt) , citron, spinat og æble smager godt.

Hvis du vil lave den i en blender skal du måske prøve dig frem med konsistensen 

Gulerødder og indefær er også godt sammen med fx lidt saft fra grapefrugter eller friskpresset appelsinjuice. 

Hvis du vil tabe dig vil jeg generelt anbefale at du holde dig meget til grønsager i stedet for frugt , da der er meget sukker i frugt. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Mortilah

P27 skriver:

Det er nok mere en juice til en slowjuicer, men en sund og lækker drik med ingefær (den skal ikke have for lidt) , citron, spinat og æble smager godt.

Hvis du vil lave den i en blender skal du måske prøve dig frem med konsistensen 

Gulerødder og indefær er også godt sammen med fx lidt saft fra grapefrugter eller friskpresset appelsinjuice. 

Hvis du vil tabe dig vil jeg generelt anbefale at du holde dig meget til grønsager i stedet for frugt , da der er meget sukker i frugt. 

Præcis!

Du bør ikke spise meget frugt. Din krop skelner ik imellem god og dårlig sukker.

Det er en total klassiker at man tænker, nu skal jeg være sund, så spiser jeg masser af frugt. Frugt er ikke ret godt ved vægttab. Som P27 skriver- spis grøntsager! Grøntsager er super fyldstof. Sørg for at få protein nok. Via fx. kød, æg, bælgfrugter, ost..

Jeg er bestemt ik uddannet indenfor ernæring.. Men har to graviditeter med 23 kg vægtøgning og går ugentlig til lægecheck pga vægten. Er ved at have styr på den. Men mit juice og frugtindtag spændte total ben for mig i starten. 

Sorry at jeg ik kan hjælpe med en opskrift- kunne bare ik lave være med at kommentere det når nu du skrev det i forbindelse med vægttab.. 

Anmeld Citér

3. maj 2016

MinPrins

Bare bland forskellig frugt  prøv dig frem... Det gjorde jeg... Lige pt er det jordbær, banan, kiwi og lemon, jeg drikker 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Anonymor

Mortilah skriver:

Præcis!

Du bør ikke spise meget frugt. Din krop skelner ik imellem god og dårlig sukker.

Det er en total klassiker at man tænker, nu skal jeg være sund, så spiser jeg masser af frugt. Frugt er ikke ret godt ved vægttab. Som P27 skriver- spis grøntsager! Grøntsager er super fyldstof. Sørg for at få protein nok. Via fx. kød, æg, bælgfrugter, ost..

Jeg er bestemt ik uddannet indenfor ernæring.. Men har to graviditeter med 23 kg vægtøgning og går ugentlig til lægecheck pga vægten. Er ved at have styr på den. Men mit juice og frugtindtag spændte total ben for mig i starten. 

Sorry at jeg ik kan hjælpe med en opskrift- kunne bare ik lave være med at kommentere det når nu du skrev det i forbindelse med vægttab.. 

Tak for tips, men jeg skrev jo også og bad om forslag ud over frugt - netop fordi det ikke er de klassiske frugtsmoothies jeg er interesseret i

Men jeg er skam også helt inde i det. Det er desværre ikke første gang, jeg bevæger mig ud i et vægttab. Suk suk. Så jeg kan principperne for vægttab fra a-z

Anmeld Citér

3. maj 2016

Anonymor

MinPrins skriver:

Bare bland forskellig frugt  prøv dig frem... Det gjorde jeg... Lige pt er det jordbær, banan, kiwi og lemon, jeg drikker 

Tak, men som jeg skrev var det forslag ud over de sædvanlige med frugt jeg søger er interesseret i at eksperimentere med grønt osv. Men vil gerne høre andre, hvilke kombier de har prøvet, som fungerede godt har du nogle idéer?

Anmeld Citér

3. maj 2016

Babilooo

Prøv at gå på high on life hjemmesiden.

Anmeld Citér

3. maj 2016

Mortilah

Anonymor skriver:

Tak for tips, men jeg skrev jo også og bad om forslag ud over frugt - netop fordi det ikke er de klassiske frugtsmoothies jeg er interesseret i

Men jeg er skam også helt inde i det. Det er desværre ikke første gang, jeg bevæger mig ud i et vægttab. Suk suk. Så jeg kan principperne for vægttab fra a-z

Nå, det lyder godt.. Pyha 

Anmeld Citér

3. maj 2016

MRS.Thomsen

Jeg har tit brugt spinat i mine smoothies og kombinerer med bær. Det er super let, hvis man køber dem på frost der er hakket.

prøv f.eks. spinat, blåbær, avocado, limesaft, vand/isterninger og lidt nøddesmør. Jeg bruger gerne cashewbutter men peanutbutter er lettere at få fat i. Der kan også tilsættes lidt proteinpulver, hvis du ikke er god til at få dine proteiner på anden vis. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.