P-piller kan sagtens have en effekt på akne; enten at der forårsager det - eller også så hjælper det på det. Akne er en meget almindelig bivirkning fra p-piller.
Basiron virker utroligt godt, men det er noget du skal blive ved med at bruge da effekten ikke er langtidsvarig, hvis man ikke bruger det ofte til at holde det nede. Derudover vil jeg absolut undgå solen - sol er utroligt dårlig for huden og får den bare til at se endnu værre ud på længere sigt. Din hud er også mere overfølsom overfor sol når du benytter dig af benzoyl peroxide (den aktive ingrediens i basiron) - så jeg vil anbefale dig at holde din væk fra solen!
Jeg vil også anbefale BHA, bedre kendt som salicylic acid. Huden bliver eksfolieret kemisk af det, hvilket betyder at det fjerner de døde hudceller uden at man skal stå og bruge skrubbekorn og eventuelt irritere huden. Salicylic acid er i stand til at trænge ned i de dybere lag af din hud/porer og derved standse uren hud. Det er et UTROLIGT godt produkt, især kombineret med basiron. Pudderdåserne har en BHA peeling du kan købe i Matas og magasin blandt andet. Paulas Choice har også nogle fantastiske BHA produkter. Der er en gel type og en flydende - den flydende er lidt mere "effektiv" (hermed ikke sagt at gel ikke er, den har jeg været meget glad for!) men det er op til dig selv at bedømme hvad behovet er. Derudover må din hud helst ikke udsættes for sol ved brug af BHA (salicylic acid). En dagcreme med SPF over 25 er en god idé, også i det hele taget 
Hvis jeg var dig, ville jeg også bruge en mild ansigtsrens morgen og aften. Det er vigtigt at du bruger en mild en af slagsen, da nogle skrappere ansigtsrens gør mere skade en gavn - også selvom man har problematisk hud. En mild ansigtsrens kan sagtens være effektiv
Undgå parfume (det gælder generelt set alle hudprodukter da det irriterer huden) og alkohol etc. Jeg er meget glad for en rens der hedder CeraVe hydrating cleanser (er jeg ret sikker på den gør!). Den kan købes på Amazon og er utroligt god og meget mild.
En god rutine kunne ligne;
Rense ansigt
Toner/skintonic (ikke nødvendigt men kan hjælpe!)
BHA
Basiron
Eventuelt serum
Og så en god dagcreme med SPF (om natten kan den selvfølgelig være uden!).
Selvfølgelig er en mega hudpleje rutine ikke nødvendig, men det ville helt klart gøre en forskel. Jeg ville i hvert fald bruge ansigtsrens og så enten basiron eller bha og så creme hvis jeg var dig.
Anmeld
Citér