Hvad havde I med i flyet til jeres 2-årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
15 svar
6 synes godt om
2. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja lidt små spontant er det blevet besluttet at vi lige snupper en uge sydpå her sidst i maj 

Vi var også afsted sidste år, men jeg tænker at behovene ombord på flyet har ændret sig meget fra den gang. Og så rejste vi om aftenen/natten den gang, og kommer til at flyve om eftermidagen denne gang.

Så hvad skal man egentlig have med til sådan en 2-årig?

Flyveturen varer ca 3,5 time.

Umiddelbart tænker jeg at en lille bog eller 2 er en god idé, og så malebog+farver. Derudover vil jeg købe en lille figur eller 2 til hende, da hun er helt vild med my little pony. 
Andre ting der kunne være gode at have med?

Til start/landing tænker jeg at give hende sut og evt. en smoothie e.l. for at undgå tryk i ørene. Sidst fik hun flaske, men det er hun vokset fra.

Andre generelle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MummiT skriver:

Ja lidt små spontant er det blevet besluttet at vi lige snupper en uge sydpå her sidst i maj 

Vi var også afsted sidste år, men jeg tænker at behovene ombord på flyet har ændret sig meget fra den gang. Og så rejste vi om aftenen/natten den gang, og kommer til at flyve om eftermidagen denne gang.

Umiddelbart tænker jeg at en lille bog eller 2 er en god idé, og så malebog+farver. Derudover vil jeg købe en lille figur eller 2 til hende, da hun er helt vild med my little pony. 

Til start/landing tænker jeg at give hende sut og evt. en smoothie e.l. for at undgå tryk i ørene. Sidst fik hun flaske, men det er hun vokset fra.

Lidt hygge mad. Rusiner vingummi kiks osv

Evt sovebamse. En lille dukke og lidt til den.

Anmeld Citér

2. maj 2016

Berta

Ja - lidt hyggemad. Og noget der drikkes med sugerør. 

Hvis hun vil se film på din telefon eller tablet så få nogen hentet der kan afspilles offline. 

Vi rejste med vores søn knap 2 år - her hittede et lille sæt duplo med flyvemaskiner som vi impuls købte i lufthavnen før afgang - og så gik 4,5 time ok hurtigt (inkl et par timers middagslur undervejs også)

Anmeld Citér

2. maj 2016

MissTas

MummiT skriver:

Tablet, papir med farveblyanter, en madpakke hvor de forkskellige ting er pakket forskelligt og spændende ind, de kan bruge lang tid på at pakke en spændende madpakke op rosiner, Smarties, vingummier, agurk stave, ostehaps, kiks og hvad man ellers kan finde på. Man kan også ha en bog med og kigge i hvor der er spændende billeder i, lys, lyd eller lign  

Anmeld Citér

2. maj 2016

God-mor

MummiT skriver:

Udover det du har skrevet så hendes dyne og evt et prinsesseblad, så er der noget mere nyt og spænende :-) 

Anmeld Citér

2. maj 2016

MamaGulloev

hannetheis skriver:

Lidt hygge mad. Rusiner vingummi kiks osv

Evt sovebamse. En lille dukke og lidt til den.

Åh ja, sovebamse og dukke havde jeg også tænkt. Samt en tablet med film på. God idé med hygge mad

Anmeld Citér

2. maj 2016

MamaGulloev

MissTas skriver:

Tablet, papir med farveblyanter, en madpakke hvor de forkskellige ting er pakket forskelligt og spændende ind, de kan bruge lang tid på at pakke en spændende madpakke op rosiner, Smarties, vingummier, agurk stave, ostehaps, kiks og hvad man ellers kan finde på. Man kan også ha en bog med og kigge i hvor der er spændende billeder i, lys, lyd eller lign  

God idé med at pakke lidt mad ind i forskellige små pakker.

Anmeld Citér

2. maj 2016

MissTas

MummiT skriver:

God idé med at pakke lidt mad ind i forskellige små pakker.

Det var hvert fald et hit her da vi var ude at rejse da vores datter var 2 år ��

Anmeld Citér

2. maj 2016

MamaGulloev

God-mor skriver:

Udover det du har skrevet så hendes dyne og evt et prinsesseblad, så er der noget mere nyt og spænende :-) 

Ved ikke helt hvor meget hun vil få ud af et prinsesseblad, det er ikke rigtig prinsesser der hitter endnu. Udover frost som hun gerne ser på repeat 

Ellers er det mere heste og mlp der hitter. Men måske en ny bog af en art

Anmeld Citér

2. maj 2016

God-mor

MummiT skriver:

Ved ikke helt hvor meget hun vil få ud af et prinsesseblad, det er ikke rigtig prinsesser der hitter endnu. Udover frost som hun gerne ser på repeat 

Ellers er det mere heste og mlp der hitter. Men måske en ny bog af en art

Men der er også frost blade med notesbog og lidt farver og klistermærker i, og så er der sider de kan male i også .. Min egen datter på 2 er helt vild når vi køber sådan et blad i ny og næ, men ja ellers en spændende bog du ved vil fange hende :-) Rigtig god tur!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.