Hjælp til kage opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. maj 2016

Princesspigen

hejsa.. 

Jeg har en ide om at jeg til mit studenter gilde skal forsøge mig selv med at lave en kage med fondant på, skal lige siges jeg sjældent bager selv og nærmest ingen erfaring hat inden for at bage.. 

Jeg søger en nem opskrift på lyse kagebunde 

jeg søger også en opskrift på en eller anden cream mellem 2 lag, cream må gerne være lilla hvid eller sort, ja ved godt det er fjollet.. Eller mørk rød måske.. 

Jeg er mest til cream med røde bær 

skal man smører noget mellem fondant og kage før man ligger fondant på ? 

Jeg håber i vil hjælpe mig 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. maj 2016

serinasmor

Profilbillede for serinasmor
Princesspigen skriver:

hejsa.. 

Jeg har en ide om at jeg til mit studenter gilde skal forsøge mig selv med at lave en kage med fondant på, skal lige siges jeg sjældent bager selv og nærmest ingen erfaring hat inden for at bage.. 

jeg søger også en opskrift på en eller anden cream mellem 2 lag, cream må gerne være lilla hvid eller sort, ja ved godt det er fjollet.. Eller mørk rød måske.. 

Jeg kan hjælpe så langt at de få gange jeg har lavet fondant kage har jeg benyttet smørcreme med et lille skud citron  - googlede en opskrift men husker det som lige dele smør og flormelis ... Kagen skal smøres jævnt op - det er smørcremens fordeling der afgør om fondanten sidder pænt fladt til kagen .. Kagen skal på køl efter opsmøring så smørcreme har en chance for at sætte sig ...

Nogle bruger Nutella til opsmøring - hvis din fondant er hvid så lad være det er svært ikke at få Nutella alle vejne

Fondant har jeg lavet selv af marchmellows og flormelis - Googlede opskrift  

Lad for guds skyld være med at købe flormelis i Aldi eller lidl .. præcis hvad forskellen på deres version og den almindelige er ved jeg ikke - men alle jeg har hørt om har benyttet den falske flormelis har haft problemer med alle dele af kagen hvor der skulle flormelis i .. 

Min blog og shop

Anmeld Citér

1. maj 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige

hejsa.. 

Jeg bruger altid rouladebunde. Altså opskriften på roulade og så stiler jeg den bare ud/skærer til. Super dejligt

når man søger på roulade er det den samme som den fra Dansukker.

Anmeld Citér

1. maj 2016

Princesspigen

Okay tak for jeres svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.