Tillykke med de svage streger.
Vores forløb kort fortalt.
Bliver efter to års forsøg bliver vi januar 2013 henvist til fertelitetsklinik. De konstaterer pcos. Dropper alt stivelse, får metformin og bliver gravid efter 1 mdr. Vi fortsætter på klinikken og bliver scannet, ca hver uge i 4-5 uger. Det var dem der fulgte mig, til uge tolv og lavede nakkefold. Først derefter overgik jeg til Herlev.
Da vores søn er 9 mdr. beslutter vi os for nr to. Jeg får med det samme henvisning til klinikken og bestiller tid. Et par dage inden tiden på klinikken, tester jeg positiv. Jeg ringer til klinikken og de tager det som en selvfølge, at jeg stadig kommer, nu bare til scanninger, for at følge om alt er ok.
Igen tilbyder de scanninger, hver uge i, denne gang 3-4 uger. Og igen følger de mig til nakkefold.
Begge gange, blev jeg første gang scannet, ca uge 4+3, og der var fostersækkene tydelige på scanningerne.
Med pco, er der en forhøjet risiko for at aboterer, derfor følger de en. Det skal du dog ikke blive nervøs for, heldigvis er der stadig størst chance for, at en graviditet ender godt.
For os var det sådan, at når først vi havde henvisningen, var det klinikken der overtog. Også da jeg blev gravid inden forløbet. Og de scannede hellere en gang for meget.
Så ring og fortæl den gode nyhed. Snak evt med dem om, du er nervøs, og få en snak om forløbet fremadrettet.
ønsker dig al held og lykke