Hvad laver/ spiser jeres 1 årig????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
7 svar
3 synes godt om
29. april 2016

mu

Hejsa andre forældre derude.

min søn er snart 1 år og meget aktiv. jeg har brug for lidt inspirationen  omkring, hvad man kan lave som fælles aktiviteter udeover, synge, gynge, og gå ture ture. Hvad elsker jeres små putter? Og evt. hvilke legetøje er meget gode?

Og lige et sidste spørgsmål hvad gir i som mad? jeg kunne specielt godt tænke mig at han fik lidt mere vægt. Han trives fint og spiser okay. Men jeg vil bare gerne have at han skal være en af de der runde babyer hehe. Vil selvfølgelige ikke tvangsfodre ham, men hvad kan man fx giv, så han tager noget mere på i vægt.

Tak på forhånd.

God aften derude.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
mu skriver:

min søn er snart 1 år og meget aktiv. jeg har brug for lidt inspirationen  omkring, hvad man kan lave som fælles aktiviteter udeover, synge, gynge, og gå ture ture. Hvad elsker jeres små putter? Og evt. hvilke legetøje er meget gode?

Og lige et sidste spørgsmål hvad gir i som mad? jeg kunne specielt godt tænke mig at han fik lidt mere vægt. Han trives fint og spiser okay. Men jeg vil bare gerne have at han skal være en af de der runde babyer hehe. Vil selvfølgelige ikke tvangsfodre ham, men hvad kan man fx giv, så han tager noget mere på i vægt.

Tak på forhånd.

God aften derude.

vores datter er knap 10 måneder. Hun spiser det samme som os. Og får en flaske til naften.

Ude. Vi går med hunden. Leger i sandkassen får en gyngetur. Og udforsker haven ved at kravle.

Inde. Læser vi pegebøger. Synger leger med legetøj styrker motorik ved at gå ved hjælp i hånden. Og bruger kroppen til leg.

Engang om ugen går vi til musik.

Anmeld Citér

30. april 2016

Miti's mama

Min datter er 16 mdr nu, men da hun var et år spiste hun det samme som os, fik dog et glas sødmælk om morgenen hvor vi andre får noget lidt mere fedtfattigt  

Hun elskede at lege med puttekasse, rende rundt efter andre børn, kravle rundt i græsset og samle pinde, alle slags legetøj der laver larm og en stor fascination af katte og hunde.

Hvis han skal tage lidt ekstra på er mandel smør et godt boost. Men det er naturligt at han taber babyansigtet når der kommer mere aktivitet i ham, det skal du helst ikke røre ved. 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Lise H

Vores dreng på 1 år, spiser også det samme som os og tilbydes smagsprøver imellem måltider. Han er enormt aktivt og jeg løb for 4 måneder siden tør for inspiration. Det bedste jeg har gjort for ham - og for mig - er et gå til motorik hos Lene Knudsen på APA på østerbro. Hun er så dygtig og ungerne elsker hende! Bedst af alt går jeg derfra med tricks til en aktiv hverdag, hver gang. APA er en non-profitorganisation, så deres hold er til at betale

Anmeld Citér

11. maj 2016

Sedigfor

Min datter spiser det samme som mig eller nu spiser jeg ikke rigtig men hun spiser fint, hun får rugbrød til morgenmad, også får hun mad i vuggestuen, også får hun aftensmad som er det samme ved mig.

Anmeld Citér

11. maj 2016

Diosa85

mu skriver:

Tak på forhånd.

God aften derude.

Min søn er næsten 10 mdr og spiser det samme som mig. Giver ham dog en ekstra smørklat i havregrøden om morgenen også får han snacks i form af kammerjunker og mariekiks. 

Akriviteter inde læser bi pegebøger, kravler og ruller rundt på gulvet. Han har en musikboks med dyrelyde og musik i som han elsker og rende rundt med (købt på mama til 17 kr)

ude der tager vi på legepladsen. Leger i sandkassen, gynger og rutcher. Og sidder sammen med ham på de der små vipper der er formet som dyr. Også tager vi i svømmehal nogen gange 

Anmeld Citér

11. maj 2016

mu

Lise H skriver:

Vores dreng på 1 år, spiser også det samme som os og tilbydes smagsprøver imellem måltider. Han er enormt aktivt og jeg løb for 4 måneder siden tør for inspiration. Det bedste jeg har gjort for ham - og for mig - er et gå til motorik hos Lene Knudsen på APA på østerbro. Hun er så dygtig og ungerne elsker hende! Bedst af alt går jeg derfra med tricks til en aktiv hverdag, hver gang. APA er en non-profitorganisation, så deres hold er til at betale

Hej Lise,

Hvor meget betaler du så hos dem til motorik på apa?

Det lyder da yderest spændene Jeg syntes også jeg mangler inspiration specielt når mit barn er såååå aktiv hvilket jeg er ret glad for, men jeg vil hellere ikke være den der kedelig mor hehe.

jeg er også begyndt at tage ham med ud i naturen, så han få lov at lege lidt på græsset og lidt med vand osv. hvordan ser i på hvornår må børn begynde at sådan male med hånd.. altså male hånd og trykke på forskkelige papire osv.??

Anmeld Citér

11. maj 2016

mu

Mange tak alle sammen for jeres dejlige besvarelser, det er til meget hjælp!!

HVor købe ri endelige jeres legetøj henne? online eller fra fysiske butikker? Kan i give nogle råd, hvor man kan købe gode ting til motorik og entertainment, men som ikke koster sååå meget. Det er selvfølgelige vigtigt at vi med tiden giver vores børn de nødvendige legetøj som øger deres kreativitet og lærings evner, som hjælper på motorikken. Det er mit første barn, så jeg gøre også det ligesom mange af jer andre, sluger alle slags artikler, og bøger og hvad ved jeg. så man helst ikke gå glip af noget hehe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.