Madlog- er alt tilladt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
1 svar
0 synes godt om
28. april 2016

Anonym trådstarter

Hvis jeg overholder mine kalorier, kan jeg så godt feks en dag jeg er syg som idag, bare spise tre chokoladekiks, råkost med appelsin og to liter vand uden at ødelægge noget? Normalt spiser jeg feks kylling eller fisk, groft mørkt brød, lækre salater og lidt frugt men føler bare ikke for at spise noget rigtig mad idag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2016

Ena

Anonym skriver:

Hvis jeg overholder mine kalorier, kan jeg så godt feks en dag jeg er syg som idag, bare spise tre chokoladekiks, råkost med appelsin og to liter vand uden at ødelægge noget? Normalt spiser jeg feks kylling eller fisk, groft mørkt brød, lækre salater og lidt frugt men føler bare ikke for at spise noget rigtig mad idag. 

Hvis det kun handler om vægttab, så betyder det ikke noget om du har spist for 1500 kcal grønkål eller chokoladekiks. Hvis bare din kost alle andre dage end dage, som fx sygedage, er sunde, så sker der ikke spor. Jeg er ikke på Madlog, men er i gang med at tabe mig, og engang imellem, fx til fødselsdag, springer jeg frokosten over og snupper et stykke lagkage svarende til samme mængde kcal. Kroppen får jo ikke noget særligt at arbejde med, men så længe det bliver ved sjældenhederne, synes jeg det fungerer så fint. Jeg taber mig, jeg føler mig ikke 'udenfor' til fødselsdagen, jeg slipper for spørgende blikke, jeg føler mig ikke på streng diæt, hvor jeg drømmer om al den fede, søde og kulhydratrige mad, jeg lige om lidt skal vælte mig i... For det er det, der sker, hvis jeg ikke bare engang imellem under mig en mundfuld af himlen.

Så pointen er; nej, der sker ikke andet ved tre chokoladekiks og en potion råkost, end at du sikkert har tabt dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.