Uro hos spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
8 svar
1 synes godt om
28. april 2016

Mortil2drenge<3

hej mødre 

søger virkelig nogle gode råd ang min dreng på 3 uger. 

Jeg syntes han er meget svær at få til at sove, hvergang han har fået flaske han kan ligge vågne 3 timer og nogle gange lidt mere, andre gange falder han i søvn med det sammen,  jeg prøver selvfølglig give ham tør ble hud mod hud og alle de råd der nu findes tjekker ogsp han temperatur, går tur i barnevogn prøver ligge ham til at sove i hans barnevogn - men han vågner altid efter kort tid det eneste der dur er faktisk han ligger i min eller i fars Arme og så en god tålmodighed før han falder i søvn og hvorefter han ligger på sofaen og sover nogle gange lykkes det også i vuggen.. Om natten ligger han i liften i vores seng og der lykkes det for det meste han sover de 3 timer om natten. Det sådan op og ned, men så når han skal have mad om natten er det den samme kamp igen, jeg holde alt lys slukket og der er total stilhed omkring os men alligevel vil han bare ikke sove bagefter.... 

Er der andre der oplever/oplevede sådan en uro hos baby ? Jeg synes det ekstremt hårdt og det kommer bag på mig hvilket arbejde og tålmodighed, der er i det at have en nyfødt og er så flov over jeg tager mig selv i at blive ked af det over han bare ikke vil sove føler ikke jeg kan gøre det godt nok for ham  er det normalt adfærd hos spædbørn- ved godt de ikke ved hvad nat og dag er endnu, det bare mere den uro han har han ligger for det meste bare kigger rundt, og græder stort set kun når han bliver sulten. Han ligger presser en del også for komme af med sin afføring... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

Sandratoft

Molly90 skriver:

hej mødre 

Jeg syntes han er meget svær at få til at sove, hvergang han har fået flaske han kan ligge vågne 3 timer og nogle gange lidt mere, andre gange falder han i søvn med det sammen,  jeg prøver selvfølglig give ham tør ble hud mod hud og alle de råd der nu findes tjekker ogsp han temperatur, går tur i barnevogn prøver ligge ham til at sove i hans barnevogn - men han vågner altid efter kort tid det eneste der dur er faktisk han ligger i min eller i fars Arme og så en god tålmodighed før han falder i søvn og hvorefter han ligger på sofaen og sover nogle gange lykkes det også i vuggen.. Om natten ligger han i liften i vores seng og der lykkes det for det meste han sover de 3 timer om natten. Det sådan op og ned, men så når han skal have mad om natten er det den samme kamp igen, jeg holde alt lys slukket og der er total stilhed omkring os men alligevel vil han bare ikke sove bagefter.... 

Er der andre der oplever/oplevede sådan en uro hos baby ? Jeg synes det ekstremt hårdt og det kommer bag på mig hvilket arbejde og tålmodighed, der er i det at have en nyfødt og er så flov over jeg tager mig selv i at blive ked af det over han bare ikke vil sove føler ikke jeg kan gøre det godt nok for ham  er det normalt adfærd hos spædbørn- ved godt de ikke ved hvad nat og dag er endnu, det bare mere den uro han har han ligger for det meste bare kigger rundt, og græder stort set kun når han bliver sulten. Han ligger presser en del også for komme af med sin afføring... 

Sådan et lille barn ville jeg helt klart give lov til at sove på min arm, og derved give den tryghed han søger  

Anmeld Citér

28. april 2016

Diosa85

Molly90 skriver:

hej mødre 

Det er ikke unormalt. Børn er selvfølgelig forskellige. Nogle sover nemt andre sover næsten ikke. 

Min dreng var ligesom din og det kunne ligeså vel være mig der skrev det indlæg dengang han var lille. Husker tydeligt frustrationen og følelsen af ikke at være god nok - men det ER du! Du er den bedste for din søn og det har INTET med dig at gøre at han ikke vil sove. 

Jeg sad op og sov i 3,5 måned med ham på brystet. Det var den eneste måde han ville sove på om natten. Stille og roligt blev han så lagt for sig selv ved siden af mig og nu hvor han er 9 mdr vil han slet ikke sove i arm mere (øv det er ellers så hyggeligt Hihi). 

derudover købte jeg en slyngevugge til ham. Den giver ham en fantastisk tryghed og han nyder stadig og falde i søvn i den. Han kan bare ikke sove i den en hel nat mere. 

Det blev lige lidt langt. Men kort og godt så skal du ikk have det dårligt. Det er ikke unormalt og det bliver bedre. 

Anmeld Citér

28. april 2016

Mortilah

Jeg synes det lyder helt normalt i den alder- jeg er helt sikker paa det bliver lidt lettere med tiden. Min sön var ligesaadan og min datter også. Hun er nu knap 5 mdr og søvnen er da lettere nu. Men jeg ville også bare imødekomme behovet hos det lille pus 

Begge mine har fået lov at sove ved siden af mig- det hjalp altsaa helt vildt meget at give efter for behovet, istedet for at holde på at de skal sove for sig selv. Jeg kan virkelig godt forstå at babyer ofte hellere vil ligge hos mor end i en vogn/vugge/seng osv. Nu med 4,5 mdr begynder jeg at kunne lægge hende fra mig ligeså stille uden nogen kamp eller gråd. 

Anmeld Citér

28. april 2016

Becks

Det er helt normalt :)

Han har brug for dit nærvær og bliver tryg når han er i dine arme..

Tænk på det er en helt ny verden, væk fra det trygge og mørke - Hvor din hjertelyd har været den genkendelige lyd..

Det skal nok vende igen <3

Anmeld Citér

28. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter sov stortset altid på mig hun nægtede barnevogn, lidt osv... Hun er nu 16 måneder og kan sagtens sove selv. 

Det bliver bedre, selvom det er hårdt ligenu...

Anmeld Citér

28. april 2016

Mortil2drenge<3

Tak for de beroligende ord det er dejligt at vide det er normalt - man bliver også bare så let til tårer/frustreret når man har søvnmangel. Er ikke så god til sove og lade far overtage selvom jeg burde,

Så glad for at vide det er normalt adfærd hos baby  

Anmeld Citér

29. april 2016

Chellie

Det lyder helt normalt i mine ører. Vi har samme problem her, min datter er knap seks uger nu. Her hjælper det rigtig meget at lade far tage lidt over, så jeg kan få en middagslur hver dag. Det giver lidt mere overskud til at kunne håndtere de lange vågne nætter.

Derudover kan jeg varmt anbefale en vikle - Det giver baby tryghed, og dig frie hænder. Men det er vigtigt at starte op tidligt, og have lidt tålmodighed. Her blev hun ked af det de første par gange, jeg prøvede at lege med viklen, og jeg var sikker på, at jeg gjorde det helt forkert. Men da en anden vikle-fan så nævnte, at det er helt normalt, og de lige skal vænne sig til det, gav vi det et par forsøg mere, trøstede en masse undervejs, og nu elsker hun den simpelthen! Man kan virkelig mærke hende falde til ro og putte sig, når hun sidder der. 

Det samme gælder slyngevuggen - Start så tidligt som muligt, så bliver den guld værd. 

Anmeld Citér

29. april 2016

Chellie

Noget helt andet - Du skriver, der er totalt stilhed, når du prøver at få ham til at sove, men det kan måske være en del af problemet? Babyer er ikke vant til stilhed, tværtimod. I livmoderen er der konstant lyd, fra dit åndedræt, din puls, fra din stemme mår du snakker, osv. Så, dels vil du måske opleve at lidt baggrundsstøj faktisk kan hjælpe ham med at slappe af, og dels spænder du måske også lidt ben for dig selv, hvis du vænner ham til, at han kun kan sove i total ro.. Hellere vænne ham til at man sagtens kan sove selvom der er lidt lyde omkring ham - Det bliver du glad for senere! Husk, man kan altid tænde for lidt lyd, men det kan være rigtig svært at slukke for fx naboens musik, tordenvejr, fyrværkeri i december, eller bare hvis I har gæster på besøg efter hans sengetid..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.