Amelisa <3 skriver:
Hvad for en majsmel er det man bruger?
det kunne være at jeg skulle prøve at lave det
Jeg kan ikke huske hvr jeg købte det men det eneste jeg kunne finde var økologisk majs mel. Majsstivelse kan vist også bruges. Men ellers laves den første grød af rismel, majsmel, quinoamel, hirsemel eller boghvedemel.
Der hvor jeg har læst rådes det at starte med kun grød og først tilsætte frugtmos senere når i er godt igang med grøntsagsmos så hun ikke bliver vænnet til den søde smag.
Da vi havde været igang i en måned begyndte jeg at give grøntsagsmos til aften istedet og så grød 11.30 til middag.
Det er en god ide når du går igang at give det samme mad (om det er grød, frugt grønt) 3-4 i træk så du på den måde kan udelukke evt. allergi.
Husk at give lidt vand til grøden så maven får lidt hjælp til arbejdet, en god ide er at starte med at give det af kop, på den måde lærer hun at drikke af kop med det samme iog skal ikke lære det af flere omgange (jeg tænker på de kopper med drikketud osv.) Herhjemme får han vand af en shotglas og pas på med ikke at hælde med vip glasset så vandet lige præcos når kanten af glasset så tager hun det selv med tungen (er det til at forstå? Måske har du set en film på sygehuset, og det er samme princip)
Og sidst men ikke mindst sørg for at hun er sulten men i godt humør når i starter det skal være en god oplevelse
Anmeld