Underlivet efter fødsel? Det samme som før?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.741 visninger
10 svar
2 synes godt om
27. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg skal snart føde mit andet barn. Jeg er nervøs for fødslen og hvad den bringer, men jeg ved jeg kan, for jeg har klaret det før! Jeg synes jeg er sluppet rigtig godt fra min første graviditet og fødsel - min krop ser nærmest ud som før og har ingen fysiske eller kosmetiske gener fra mit underliv selvom jeg blev syet. Jeg håber jeg slipper godt fra det denne gang også.

Til jer der har født vaginalt - er jeres underliv blevet det samme igen? Også efter flere fødsler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2016

MissTas

Anonym skriver:

Jeg skal snart føde mit andet barn. Jeg er nervøs for fødslen og hvad den bringer, men jeg ved jeg kan, for jeg har klaret det før! Jeg synes jeg er sluppet rigtig godt fra min første graviditet og fødsel - min krop ser nærmest ud som før og har ingen fysiske eller kosmetiske gener fra mit underliv selvom jeg blev syet. Jeg håber jeg slipper godt fra det denne gang også.

Til jer der har født vaginalt - er jeres underliv blevet det samme igen? Også efter flere fødsler?

Har desværre ikke flere fødsler bag mig endnu, men min første fødsel var et sandt mareridt.. Jeg blev efterfølgende syet med 47 sting, udvendig og indvendig, blev klippet og en halvt læderet ringmuskel som også blev syet. Jeg troede aldrig jeg skulle få et normalt underliv igen, men det har jeg fået og har også fuld funktion i endetarmen. Det eneste jeg døjer lidt med er lidt arvæv indvendig hvor de klippede mig, men det er også det. 

Dog skal jeg her anden gang have planlagt kejsersnit 

Anmeld Citér

27. april 2016

Soonmom

Nu har jeg kun født en gang (9 uger siden) 

Udseendsmæssig ser den faktisk pænere ud synes jeg  

Dog er den gået fra 1 til en 2 værelses,  men håber at tid og knibeøvelser kan ændre det 

Anmeld Citér

27. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har godt nok "kun" født en gang, men jeg fik en lille 2. gradsbristning  og blev syet. Mit underliv er blevet helt sig selv. Der e ikke noget at hverken se eller føle efter synigen, og jeg er ikke på nogen måde blevet større eller løsere dernede

Anmeld Citér

27. april 2016

Moar2011

MissTas skriver:

Har desværre ikke flere fødsler bag mig endnu, men min første fødsel var et sandt mareridt.. Jeg blev efterfølgende syet med 47 sting, udvendig og indvendig, blev klippet og en halvt læderet ringmuskel som også blev syet. Jeg troede aldrig jeg skulle få et normalt underliv igen, men det har jeg fået og har også fuld funktion i endetarmen. Det eneste jeg døjer lidt med er lidt arvæv indvendig hvor de klippede mig, men det er også det. 

Dog skal jeg her anden gang have planlagt kejsersnit 

Er det pga din første fødsels at du ska ha pks ?

Anmeld Citér

27. april 2016

MissTas

Moar2011 skriver:

Er det pga din første fødsels at du ska ha pks ?

Ja det er det og pga en kronisk leversygdom som har udviklet sig til skrumpelever. Så ville være et hårdt pres for min lever at gennemgå en fødsel vaginalt 

Anmeld Citér

27. april 2016

Moar2011

MissTas skriver:

Ja det er det og pga en kronisk leversygdom som har udviklet sig til skrumpelever. Så ville være et hårdt pres for min lever at gennemgå en fødsel vaginalt 

Okey

Anmeld Citér

27. april 2016

mortilnoahogmelina

Jeg har født to gange , jeg fik en lille 3 grads brestning 1 gang og en lille 2 grad anden gang . 

Mit underliv er helt funktions dygtigt , jeg har ingen men eller grimt af udsende ... 

Dog kan jeg lide efter sex lidt af meget tyngende underliv ... 

Anmeld Citér

27. april 2016

Newsence

Jeg fødte for 3 år siden snart og blev syet. Jeg var før fødsel ualmindelig stram og fødte en pige på kun 2600 g 

Desværre er mit underliv ikke blevet det samme. 

Det er ikke kønt og er godt nok slap trods øvelser mm. Kan ikke nyse uden at skulle på toilet og hoppe er helt udelukket. 

Er heldigvis blevet lovet en udredning 2 måneder efter mit andet barn er kommet til verden. Men skal have Ks denne gang af frygt for at det bliver værre

Anmeld Citér

27. april 2016

ninibadini

Jeg fødte første gang for fem mdr. siden. Mit underliv er ikke det samme �� Jeg blev syet med et ukendt antal sting, men de brugte godt nok længe på at sy det. Pga stor hævelse som senere fortog sig, blev såret revet fra hinanden inden det var helet. Så jeg har en åben spalte i bagerste del af skeden og mellemkødet. Jeg har fået flere gynækologer til at kigge på det. Jeg kan godt få det rettet, men har fået at vide at skedeindgangen kan blive for stram og ueftergivelig så jeg vil få smerter ved samlede  Så jeg prøver at leve med det. Jeg har ikke andre gener ud over kosmetisk og føler det er strammet godt op igen. Det skulle være nemmere at rette op på efter ny fødsel, og vi planlægger ny graviditet sidst på året. Så jeg væbner mig med tålmodighed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.