Hej søde damer (og enkelte herrer!)
Vores bil synger efterhånden på sidste vers. Vi (manden og jeg) er dog lidt uenige om, hvornår nok er nok. Har lige siddet og regnet på vores reparationsudgifter, og de har det seneste 1,5 år været mindst 16000 kr! Puha.. det er virkelig mange penge i min verden (og nok i de flestes). Derfor synes jeg efterhånden, vi skulle se os om efter en anden bil, som er lidt mere driftsikker!
Men så er der jo lige det med finansieringen. Vi har ikke kontanter til en ny bil, så vi ville være nødt til at låne til det. Banken vil selvfølgelig kun låne til en nyere bil (fra 2008 og frem), da løbetiden på et billån gennem banken udregnes vha. bilens alder (8 år minus bilens alder).
Men så var det jeg tænkte på, om man kan låne i sin friværdi i huset i stedet? Er der nogen af jer, der har erfaring med den slags? Vi har en friværdi på ca. 2-2,5 mio., så der vel "nok" at tage af...
Er det dumt at låne i huset til en bil? Det skal lige nævnes, at vi også får brug for at låne penge indenfor 5 år til et nyt køkken og måske indenfor 10-15 år til nyt tag, så der er nogle store udgifter fremadrettet.
Håber nogen af jer, kan fortælle lidt om jeres erfaringer med billån eller lån til køb af bil.
Anmeld
Citér