Det afhænger selvfølgelig af, hvad man har det bedst med. Og som der bliver skrevet om du skal på barsel om 6 måneder eller om 2 år, gør vel i princippet ikke den store forskel. Hvis det er et arbejde der kræver meget oplæring er 6 måneder jo ikke lang tid, da en evt. vikar også skal læres op. Da du er nyuddannet, skal der måske lidt oplæring til?
Jeg var lige blevet opsagt, da jeg opdagede at jeg var gravid. Her er hvordan jeg har grebet det an. Jeg ville ABSOLUT ikke sige noget, før jeg havde været til scanning i 12 uge, og var sikker på at alt var ok. Så bød drømme jobbet sig inden det, havde jeg takket ja. Der er jo også en prøveperiode, hvor man kan bevise, at man er værd at beholde, trods barsel 
Jeg har valgt at fortælle om min barsel til samtale 2, og ja, det har da kostet lidt afslag, men jeg har haft det bedst med at være ærlig omkring det. Jeg tror nemlig hurtigt, at der kunne komme dårlig stemning, hvis det er et lille firma, hvor det at undvære en, kan være en kæmpe belastning.
Jeg har tilbudt projektansættelse indtil barsel, således at de ikke skal betale den, men at jeg kan komme på barselsdagpenge under barsel. Hvorefter jeg foreslår almindelig ansættelse efter barsel uden prøveperiode. Det synes jeg er et meget fair og velovervejet tilbud. (Iøvrigt er der også nogle virksomheder, hvor man skal have arbejdet der x antal måneder, før man er berettiget deres barselsvilkår (fuld løn under barsel). Det skal ikke forstås som om, at man ikke må gå på barsel, men nærmere at de fraskriver sig retten til at betale det hele, hvis du kun har været der i kort tid. Bare lige så du er opmærksom på det, hvis det står i ansættelseskontrakten)
Jeg er nu i 19. uge og vil snart begynde at sige det til den første samtale (nu kan man også snart se det at det er en baby ikke en ekstra jordbærtærte
), og senere hen måske skrive det nederst i CV'et. Jeg begynder at kunne skrabe lidt timer sammen her og der, så hvis det lykkes at skrabe nok sammen, kan jeg holde pause med dagpengene indtil barsel. Jeg er meget fortrøstningsfuld - det skal nok gå alt sammen 
Jeg forestiller mig, at hvis jeg stadig er ledig om et par måneder, vil min jobsøgning primært være uopfordret, hvor jeg prøver at skabe dialog med virksomheder omkring en mulig ansættelse efter min barsel.
Da du er nyuddannet har du jo også mulighed for at være i praktik i 8 uger, som også kunne være en god vej ind og få lidt erfaring og en god gulerod for virksomheden til at lade dig få foden inden for. Ellers kunne et løntilskud også være noget. Hvis det skulle glippe med drømmejobbet, og evt. andre opslåede stillinger inden din 20. graviditetsuge er praktik og løntilskud nok noget jeg ville overveje, for at få lidt erfaring på CV'et inden barsel og gøre jobsøgningen efter barsel lidt lettere
Ellers synes jeg altså at projektansættelse er et rigtig godt tilbud at give, især hvis du har det dårligt med ikke at være ærlig omkring din graviditet.
Undskyld at det blev så langt, håber du kan bruge det. Held og lykke med baby og jobsøgning