Så er maven sunket - hænger det sammen med snarlig fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.983 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. september 2009

Nybagt mor

Er førstegangsfødende i uge 36 og synes jeg i øjeblikket er fyldt til bristeranden med spørgsmål

Var på besøg hos min mor i dag, som med det første hun så mig sagde: "Så er din mave sunket"
Havde ærligt ikke selv set/mærket at den er sunket, men ved fra jordmoderen at han står fast med hovedet derinde.

Hænger det at maven er sunket sammen med at man snart føder? 

Min mor fødte mig 3,5 uge for tidligt og min lillebror 14 dage for tidligt, så hvis man som nogen siger, ofte arver lidt det samme fødselsforløb som ens mor - ja så kunne det jo godt være snart!

Mange hilsner Christine, uge 36

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2009

mariamiss6

Det er rigtigt at maven synker, i forbindelse me at man nok snart skal føde....

MEN jeg tror det er mest sandsynligt at sige, at maven synker fordi baby jo har sat sig fast, og derved sidder langt nede.....

Anmeld

26. september 2009

Nybagt mor

Ja, det lyder jo bestemt meget logisk

Har du/I selv erfaringer med hvor lang tid der gik fra din/jeres mave sank, til du/I fødte?

Anmeld

26. september 2009

kiroo

den kan godt være sunket og der stadig er et stykke tid til du føder, min faldt for tre uger siden´, og jeg har stadig mave, hehe. og var til lægen så sent som i fredags, og der fik jeg af vide athun stod godtnede med hovedet og jeg var "åben" ca. en femmer mønt, så de kan prikke hul på vandt i næste uge..

Anmeld

26. september 2009

Nybagt mor

Hold da op - du går jo faktisk rundt og er en 3 cm åben så eller?

Satser også på at han bliver derinde lidt endnu, det har de jo trods alt bedst af de små

Anmeld

26. september 2009

kiroo

kommende-mor skriver:

Hold da op - du går jo faktisk rundt og er en 3 cm åben så eller?

Satser også på at han bliver derinde lidt endnu, det har de jo trods alt bedst af de små

Jeg kunne ikke helt finde udaf hvad lægen mente med det, om jeg var rigtig åben, han satte bare pegefinger og tommefinger spidserne sammen og sagde at jeg var åben så meget, så de kunne godt prikke hul på vandet. han sagde på tirsdag ca. men fødegangen ringede senere og sagde fredag, rigtig øv havde håbet på tirsdag..

Anmeld

26. september 2009

Nybagt mor

Ja - hvis man er så klar som du er, så ville jeg nok også gerne bare have det overstået istedet for bare at gå og vente!
Men held og lykke med det ihvertfald, og så må du jo lige skrive et lille indlæg efter fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.