Læse til SSA under 25 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2016

KiaKatrine

Hej. 

Jeg er uddannet SSH men overvejer kraftigt at læse til SSA efter min barsel, men hvad ligger lønnen på og hvad kan man få af tilskud, jeg er  enlig og har to børn. 

Tænker bare til hvis lønnen er 10.000 må det vente til jeg er 25 år kan få voksen løn, men er blevet 22 i år, så syntes 3 år er lang tid at vente. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Tystys14

KiaKatrine skriver:

Hej. 

Jeg er uddannet SSH men overvejer kraftigt at læse til SSA efter min barsel, men hvad ligger lønnen på og hvad kan man få af tilskud, jeg er  enlig og har to børn. 

Tænker bare til hvis lønnen er 10.000 må det vente til jeg er 25 år kan få voksen løn, men er blevet 22 i år, så syntes 3 år er lang tid at vente. 

Hvorfor ikke læse til sygeplejerske?  Det sådan en god uddannelse. 

Anmeld Citér

26. april 2016

KiaKatrine

Tystys14 skriver:

Hvorfor ikke læse til sygeplejerske?  Det sådan en god uddannelse. 

Fordi der er nogle ting der bremser mig desværre

Anmeld Citér

26. april 2016

Mynewlife

KiaKatrine skriver:

Hej. 

Hvis du tænker på tilskud på elevløn, er der intet at hente. Lønnen hedder ca. 10500 før skat. Lønnen er ens om du har børn eller ikke børn :-). Du kan søge andre tilskud, som andre på kommunen :-). 

Håber du kommer ind, hvis du søger videre :-).. Håber selv på det samme :-)

Anmeld Citér

27. april 2016

KiaKatrine

Mynewlife skriver:

Hvis du tænker på tilskud på elevløn, er der intet at hente. Lønnen hedder ca. 10500 før skat. Lønnen er ens om du har børn eller ikke børn :-). Du kan søge andre tilskud, som andre på kommunen :-). 

Håber du kommer ind, hvis du søger videre :-).. Håber selv på det samme :-)

Okay tak for svar, må ringe og snakke med min kommune om der er noget at hente 

Anmeld Citér

27. april 2016

L-Mortil3

Nu ved jeg ikke om du nuværende arbejder fuldtid, men sommetider kan man få fagforeningen til at supp elevlønnen op til fuld løn når man læser videre og opkvalificerer sig, det skader ikke at høre dem ad :-D

Anmeld Citér

27. april 2016

mummimia

Der hvor jeg tog min udd. var alderen desværre ikke nok til at få voksenelevløn, så havde et par klassekammerater der måtte droppe ud fordi de alligevel ikke kunne få voksen elevløn, så det skal du være obs på men vil sige det er en go invistering til fremtiden at videreuddanne dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.