2. fødsel nemmere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Var din 2. Fødsel nemmere end den 1.?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

980 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2016

Anonym trådstarter

Hej piger, 

Min første fødsel var en slem oplevelse og varede i 30 timer. 

Nu er jeg langsomt begyndt at spekulere over fødsel nr. 2 (er dog ikke gravid endnu). 

Har hørt mange gange at 2. Fødsel plejer at gå hurtigere og nemmere. 

Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2016

M (:

Anonym skriver:

Hej piger, 

Min første fødsel var en slem oplevelse og varede i 30 timer. 

Nu er jeg langsomt begyndt at spekulere over fødsel nr. 2 (er dog ikke gravid endnu). 

Har hørt mange gange at 2. Fødsel plejer at gå hurtigere og nemmere. 

Hvad er jeres erfaringer?

Min første fødsel varede 5,5 time  fra første ve. Det gjorde da ondt, men ikke mere end at jeg kunne arbejde med veerne hele vejen igennem. 

Min anden fødsel varede 1 time og 50 minutter fra første ve (vandafgang et par timer før). Og det gjorde SÅ meget mere ondt og udvidede mig fra 6-10 cm på 15 minutter - AV!!! Jeg havde svært ved at følge med mentalt og synes også at selve fødslen af min datter var værre; og det på trods af, at min søn var 600 gram tungere og 3 cm længere end min datter. 

Så svaret for mit vedkommende må være: hurtigere ja, nemmere nej. (: 

Anmeld Citér

22. april 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Min første fødsel varede 30 timer, og hun var stjernekigger.

Ved min søn havde jeg veer i mange dage, og blevet sat i gang flere gange, men jeg udvidede mig overhovedet ikke, så han blev taget ved aks (41+5), da hans hjerterytme steg og mit blodtryk pludselig faldt voldsomt. 

Så ingen af dem var nemme, men første gang var klart at nemmere i og med jeg var oppe og i gang med det samme igen, da hun først var født. 

Anmeld Citér

22. april 2016

Bshizzle

Min første fødsel tog 4 timer og 36 min.. 

Det er smerter som jeg kunne holde ud, og klarede det uden at skrige eller blive gal på nogle  (hører man ofte fra andre). 

Anden fødsel tog kun 45 min.. 

Samme smerter.. Bortset fra jeg ikke kunne mærke jeg var i fødsel de første 15 min da jeg kom på sygehuset. 

Men SÅ kan jeg love for at der blev gang i fødsel . 

Men ja.. Anden gang var nemmere, da jeg viste lidt mere om hvordan det var at føde og kunne arbejde med mine veer bedre end ved første fødte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.