Din far er ikke din biologiske far....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.000 visninger
10 svar
20 synes godt om
19. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg har brug for hjælp til i hvilken alder min søn ca skal have når jeg fortæller ham at hans far ikke er hans biologiske far.. Faren i hans liv mødste jeg i starten af min graviditet efter at biofar og kæreste gennem 1½års tis valgte at bryde kontakten fordi jeg simpelthen ikke kunne gennemføre en abort..

Jeg elsker min søn højere end jeg havde forestillet mig være muligt.. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det var det rigtige valg.. MEN jeg er heller ikek i tvivl om at han skal kende sandheden.. Men jeg ved ikke hvornår rette tidspunkt er.. Selvfølgeilg har modenhed en indspillende faktor - men jeg tænker bare meget på det og har brug for at vide hvornår ca jeg skal påtænke at fotælle ham det..

Min kæreste og faren i vores liv idag har fået lov til at adoptere ham - da biofar total har fraskrevet ham..

Min søn runder snart 6 måneder..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

o1Mutte

Anonym skriver:

Jeg har brug for hjælp til i hvilken alder min søn ca skal have når jeg fortæller ham at hans far ikke er hans biologiske far.. Faren i hans liv mødste jeg i starten af min graviditet efter at biofar og kæreste gennem 1½års tis valgte at bryde kontakten fordi jeg simpelthen ikke kunne gennemføre en abort..

Jeg elsker min søn højere end jeg havde forestillet mig være muligt.. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det var det rigtige valg.. MEN jeg er heller ikek i tvivl om at han skal kende sandheden.. Men jeg ved ikke hvornår rette tidspunkt er.. Selvfølgeilg har modenhed en indspillende faktor - men jeg tænker bare meget på det og har brug for at vide hvornår ca jeg skal påtænke at fotælle ham det..

Min kæreste og faren i vores liv idag har fået lov til at adoptere ham - da biofar total har fraskrevet ham..

Jeg tror jeg ikke ville lægge skjul på det nogensinde. Altså så det er noget naturligt for din søn. Lige hvordan ved jeg så ikke lige.

Anmeld Citér

19. april 2016

put

Anonym skriver:

Jeg ville sige det tidligt ved 3-4 års alderen måske? så det netop bliver en naturlig del af hans livshistorie. Noget i retning af: " du har 2 fædre. Ham der bor sammen med dig og mor og så ham der engang har lavet dig sammen med mor". Så er det ikke en hemmelighed der pludselig bliver fortalt men en del af barnets historie. 

Anmeld Citér

19. april 2016

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hvis der ingen chance er for at biofar kommer ind i hans liv, så ville jeg vente til han blev voksen. Min mand fik det af vide som barn, og har haft det så svært med det. 

Min veninde derimod fik det at vide som 18 årig og kunne helt klar bedre håndtere oplysningerne på en rationel måde.  

Anmeld Citér

19. april 2016

lineog4

Jeg ville have det som en del af hans fortælling fra dag 1. Børn elsker at høre om da de kom til verden, da mor var gravid, hvad tænkte mor, hvad tænkte far osv. Og så er det jo bare at skabe den smukke historie at far mødte mor med dig inde i maven og han ville så gerne være både mand til mor og far til dig så det fik han lov til. Jeg ville aldrig skjule det, hvorfor egentlig historien om en mand der virkelig ville være min far er jo fantastisk, derimod er det en kæmpe løgn hvis man har spillet med på: nej hvor din søn ligner dig hele livet og så smider bomben. 

Jeg ville derimod undlade historien om bio far der ikke ønskede et barn - den ville jeg gemme hos mig resten af livet, men oplyse om farens navn når barnet selv ønsker og er stor nok til selv at opsøge

Anmeld Citér

19. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg har et par regnbuebørn i familien. De har bare fået det at vide hen ad vejen når de har været interesserede i hvor babyer kommer fra. (Omkring 3 års alderen) Så er det bare blevet forklaret "at sæden kom fra en anden mand end din far". På den måde har det været en "naturlig viden" fra de var små. Da de blev større er der så blevet spurgt mere ind til hvorfor osv. 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Hvis der ingen chance er for at biofar kommer ind i hans liv, så ville jeg vente til han blev voksen. Min mand fik det af vide som barn, og har haft det så svært med det. 

Min veninde derimod fik det at vide som 18 årig og kunne helt klar bedre håndtere oplysningerne på en rationel måde.  

Det er jo ikke noget man kan være 100% sikker på..

Manden kan jo blive voksen og ændre mening og det er han jo i sin ret til jf lovgivningen..

Anmeld Citér

19. april 2016

Sedigfor

Jeg vil sige, når han spørg ind til det. Synes han skal være klar til det.

Anmeld Citér

19. april 2016

Skouboe

Det er jo ikke noget man kan være 100% sikker på..

Manden kan jo blive voksen og ændre mening og det er han jo i sin ret til jf lovgivningen..

Hvis din nuværende kæreste juridisk har adopteret din søn, har faren fraskrevet sig faderskabet, og har ingen rettigheder, og kan ikke ændre mening.

Hvis han ikke har, så ja, han kan i princippet ændre mening.

Anmeld Citér

20. april 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvis din nuværende kæreste juridisk har adopteret din søn, har faren fraskrevet sig faderskabet, og har ingen rettigheder, og kan ikke ændre mening.

Hvis han ikke har, så ja, han kan i princippet ændre mening.

Ok jeg jeg blandede lige tingene sammen der - 2 tanker 1sætning kan hurtig blive noget juks..

Jeg mener at han har ret til at ændre mening og den juridske ret han har frasagt sig efter underskrift af adoptionspapirerne mener jeg ikke jeg bør håndhæve hvis han ændre mening for min søn skyld... Ønsker min søn derimod ikke at have noget med ham at gøre vil vi selvfølgelig håndhæve at han ingen rettigheder har..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.