Hej Alexis
Tror at det i en udredning giver mest mening også at checke din kærestes sædkvalitet. Formålet er jo at finde ud af, hvorfor I som par ikke kan blive gravide. Og selvom de undersøger dig, så kan forklaringen jo eventuelt skulle findes hos jer begge.
Jeg tror at det for mange mænd er meget grænseoverskridende at skulle udredes. At skulle aflevere en sædprøve og så få besked om, at man ikke dur er vist enhver mands mareridt. Og jo, vi kan som kvinder have det på samme måde, men tror virkelig at det rammer alle mænds ømmeste punkt og der er vi kvinder måske bare nogle gange det mere forhippede på projekt baby og villige til uden tøven at kaste os ud i hvad som helst for at nå målet.
Mit bedste råd til dig (og jeg kender jo slet ikke noget til jeres forhold, så taler kun ud fra egen erfaring) må være, at det er vigtigt at I begge kan følge med og er klar på, hvad der sker. For en udredning kan jo ende ud i , at man bliver sendt videre til behandling for barnløshed. Og det kan være en drøj omgang både psykisk og fysisk, så det er så utroligt vigtigt at være sammen om det og holde fast i hinanden undervejs.
Prøv at giv ham lidt tid til at vænne sig til tanken om en udredning og se om ikke det hjælper. Og som du selv siger, snak eventuelt med gynækologen, så de måske kan starte med at undersøge dig.
KH
Spunkens Mor
Anmeld