Tudeture

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
8 svar
2 synes godt om
16. april 2016

Anonym trådstarter

Fødte min søn for 8 dage siden, og synes mine hormoner kører rundt jeg tuder konstant over det mindste for eksempel at jeg ikke kan overskue gæster,  er i underskud af søvn, er ret hårdt ramt efter mit kejsersnit er ramt af kvalme og lav blodprocent, jeg er bare så bange for jeg er blevet deprimeret, er det normalt at have det sådan her? Har en lykkelig følelse hver gang jeg har min søn i armene. 

er det normalt at have det sådan her 8 dage efter en fødsel ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2016

Super-Mom

Anonym skriver:

Fødte min søn for 8 dage siden, og synes mine hormoner kører rundt jeg tuder konstant over det mindste for eksempel at jeg ikke kan overskue gæster,  er i underskud af søvn, er ret hårdt ramt efter mit kejsersnit er ramt af kvalme og lav blodprocent, jeg er bare så bange for jeg er blevet deprimeret, er det normalt at have det sådan her? Har en lykkelig følelse hver gang jeg har min søn i armene. 

Man er meget sårbar efter en fødsel og jeg kan også huske at jeg græd meget da jeg havde født min datter også uden jeg vidste hvorfor jeg græd.. Tror det er er en naturlig måde kroppen reagere på at blive mor 

men det er vigtig at du evt snakker om dine tanker, humør osv med din sundhedspjerske så i kan nå at reagere hvis det skulle udvikle sig til en fødsels depression. 

Mht til besøg osv, så meld ud til folk at du ikke magter besøg hele tiden og kun i begrænset tid, da du har brug for at finde dig selv i din nye rolle som mor.. 

Du kan evt sige at folk ikke skal komme uanmeldt og at de må respekterer når du afviser folk i at komme da der simpelthen skal være overskud til det   

Anmeld Citér

16. april 2016

liliangrace

Stort tillykke med din søn

Jeg har ikke selv født endnu så jeg har ikke oplevet det men jeg tror da at det er helt normalt

Anmeld Citér

16. april 2016

Ellie79

Anonym skriver:

Min sp sagde det var normalt og derfor man først tester for fødsels depression omkring 3 mdr. Eller ville alle slå ud de første uger efter fødslen - nyd din lille søn og sig nej til det du ikke orker overskuddet kommer igen 

Anmeld Citér

16. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Det er fuldstændig normalt. Jeg synes du skal smide alt praktisk fra dig. Der må være andre, partner , familie, venner der kan klare det. Koncentrer dig kun om dit nye baby. I gamle dage havde man 40 dage i barselsseng hvor man udelukkende skulle slappe af og amme. Så kom nabokoner, familie mv. Med mad, hjalp med børnepasning osv. Stemmer klart for genindførelse

Anmeld Citér

16. april 2016

gokkelok

Roselil skriver:

Det er fuldstændig normalt. Jeg synes du skal smide alt praktisk fra dig. Der må være andre, partner , familie, venner der kan klare det. Koncentrer dig kun om dit nye baby. I gamle dage havde man 40 dage i barselsseng hvor man udelukkende skulle slappe af og amme. Så kom nabokoner, familie mv. Med mad, hjalp med børnepasning osv. Stemmer klart for genindførelse

Årh det ville have været fantastisk!! 

Anmeld Citér

16. april 2016

Newsence

Jep du er helt normal.. Så længe du får en lykkefølelse af dit barn er den ikke gal.. Jeg havde en mindre depression og jeg følte Intet for min datter det første stykke tid. Følte det som et stort pres at jeg nu bare skulle elske den skrige unge.. ( elsker hende overalt på jorden nu) 

men får du lykke over at sidde med dit barn så er du bare overvældet af hormoner og følelser og træthed.. Helt normalt

Anmeld Citér

16. april 2016

God-mor

Anonym skriver:

Det er fuldstændig normalt. Jeg græd selv enormt meget ugerne efter fødslen, og det var simpelthen fordi det var så følelsesmæssigt overvældende for mig at blive mor. Men du kan fortælle din sundhedsplejerske hvordan du har det, og så kan hun fortælle dig at det er helt naturligt, men i kan også følge op på det fra gang til gang. Og tillykke med at du er blevet mor:-)

Anmeld Citér

16. april 2016

Anonym trådstarter

Tak fir svar alle sammen tror også bare det er overvældende alt sammen for kan ikke sætte ord på hvad jeg er trist over elsker min søn og jeg er lykkelig for ham,  snakker også med min mor om det hvordan jeg har det og hun tror også det normalt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.