Frygter vuggedød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
7 svar
1 synes godt om
15. april 2016

Anonym trådstarter

Frygter så meget for min søn skal dø vuggedød holder øje med ham konstant og jeg er stadig nervøs, er det normalt at have det sådan her i starten, falder det lidt af ? Er mega pylret mor bare han hoster en gang i vuggen er nok til at bekymre mig  hvad gjorde i for slappe af omkring vuggedød. Sker det tit at babyer dør?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2016

God-mor

Anonym skriver:

Frygter så meget for min søn skal dø vuggedød holder øje med ham konstant og jeg er stadig nervøs, er det normalt at have det sådan her i starten, falder det lidt af ? Er mega pylret mor bare han hoster en gang i vuggen er nok til at bekymre mig  hvad gjorde i for slappe af omkring vuggedød. Sker det tit at babyer dør?

Jeg havde det ligesom dig. Holdte nøje øje med min datter og var så angst for at miste hende, og tjekkede flere gange om natten at hun havde det godt. Har ikke så mange råd, men det gik over efter nogle måneder ved mig. Det er meget sjældent at børn lider vuggedøden i dag!

Anmeld Citér

15. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Det eneste der hjalp på min frygt var at have hende i min seng, så selv ved den mindste lyd kunne jeg nå hende hele tiden. Hun kom i egen seng da hun var 4 mdr gammel og rykkede på eget værelse da hun var 9,5 mdr. Det var hvad der passede bedst for både hende og mig.

Anmeld Citér

16. april 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Havde det på samme måde. Men som dagene og ugerne gik så blev jeg mere og mere afslappet. Havde ham sovende på min mave de første 3-4 mdr. 

Anmeld Citér

16. april 2016

Sujan

Sådan havde jeg det også...

og da hun så sov på sit eget værelse første gang sov jeg slet ikke trods værelset var lige ved siden af og jeg havde endda babyalarm på!

Anmeld Citér

16. april 2016

cari2742

Du kan købe en vuggedøds alarm (babysense). Det er en speciel baby alarm der er designet til at udgive en alarm hvis dit barn skulle stoppe med at trække vejret.

her kan du købe den og læse mere.

http://www.kolikmor.dk/webshop/produkt/vuggedoedsalarm-apnoe-alarm-fra-babysense/?gclid=Cj0KEQjwosK4BRCYhsngx4_SybcBEiQAowaCJRHGGcj29x3tcDJqHZdB0zz2IYfuPiTONYlQQOtjMEMaAuOf8P8HAQ

Jeg kender godt følelsen, jeg kiggede også altid meget til min datter og gør stadigt engang i mellem.

Anmeld Citér

16. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg har kun kunnet falde nogenlunde til ro når mine børn sov ved siden af mig. (Indtil ca. 6 mdr.) Havde aldrig lukket et øje hvis de sov i en anden seng eller i et andet værelse

jeg ser det som et ganske naturligt instinkt. Det er simpelthen ikke meningen at spædbørn skal ligge alene (fra et overlevelsesperspektiv)

ved samsovning så husk bare egen dyne. Vil du ikke samsove så evt. Så hav f.eks. En tremmeseng, fjern den ene side og sæt den helt op ad din seng.

Anmeld Citér

16. april 2016

migxher

Det er meget normalt men det bliver bedre (: Min dreng er 1 år, jeg tjekker dog stadig hans vejrtrækning når han sover, og han sover stadig hos os.
Jeg tror dog at jeg kan være lidt mere rolig med nummer 2 der kommer til oktober. Det håber jeg i hvertfald. Det kan være opslidende at være nervøs. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.