Lav blodprocent efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.871 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. april 2016

Mortil2drenge<3

Nogen der har haft det ? Hvordan havde i det ? Jeg lider meget af åndenød og træthed mistede en del blod under ks. 

Hvir hurtig fik i det godt igen ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Molly90 skriver:

Nogen der har haft det ? Hvordan havde i det ? Jeg lider meget af åndenød og træthed mistede en del blod under ks. 

Hvir hurtig fik i det godt igen ? 

Jeg mistede ca en liter blod under fødslen, og var MEGET svimmel de første dage. Kunne ikke gå uden at støtte mig til væggen de første 2-3 dage. Jeg tog jern for at få blodprocenten op og det virkede egentlig ret hurtigt. Jeg var ovenpå igen efter en uge, maks

Har dog en veninde der mistede ca samme mængde blod, men gik med lav blodprocent længe! Hun fik en blodtransfusion 3 uger efter fødslen og fik det først godt herefter.

Anmeld Citér

15. april 2016

Mortil2drenge<3

MummiT skriver:

Jeg mistede ca en liter blod under fødslen, og var MEGET svimmel de første dage. Kunne ikke gå uden at støtte mig til væggen de første 2-3 dage. Jeg tog jern for at få blodprocenten op og det virkede egentlig ret hurtigt. Jeg var ovenpå igen efter en uge, maks

Har dog en veninde der mistede ca samme mængde blod, men gik med lav blodprocent længe! Hun fik en blodtransfusion 3 uger efter fødslen og fik det først godt herefter.

Okay jeg mistede 800-900 i blod så ogsp en del håber snart jeg ovenpå igen mit er flest kommet nogle dage efter så er først begynd på jern Igår  er bare så nervøs fir det åndenød det vildt ubehageligt  plus man bekymre sig rigeligt i forvejen over såret 

Anmeld Citér

15. april 2016

BigHope13

Jeg mistede 2,5 liter blod ved fødslen og var først oppe at gå på 3 dagen efter fødslen pga svimmelhed og kvalme. 

Det gik over en måned før jeg følte mig "normal"  igen.  Jeg var ekstremt svimmel,  havde åndenød,  hovedpine , og sikkert også andet som nu er lykkeligt glemt..  

Jeg havde svært ved at tage jern da det gav mig så hård mave.  Så jeg begyndte at tage kreuterblut (ved ikke om det staves sådan)  og det tager jeg stadig da jeg bløder voldsomt ved mens og kan være flere dage om at komme ovenpå energimæssigt. 

Anmeld Citér

15. april 2016

grinny

Jeg mistede meget blod da jeg kom hjem fordi jeg for det første bare gerne ville hjem og for det andet da jeg endelig kom hjem ville jeg bare ikke tilbage.

Jeg var bleg, træt, svimmel - kunne stå op max 5-10 minutter og så var jeg bare udkørt - kvalme, generelt bare rigtig slasket.

Min blodprocent blev målt efter lang tid (efter samtale med min jordemoder som sagde at jeg så skidt ud) og den var så lav, at de ikke mente jeg overhovedet burde kunne gå rundt. Jeg kom på dobbelt dosis jern og rettede mig langsomt dag for dag 

Anmeld Citér

16. april 2016

Melm

Jeg mistede 1800ml, og det er meget i forhold til min lille krop (160 høj og vejede 60kg) jeg var først rigtig frisk på 3. dagen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.