Gode råd søges omkring amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2016

Anonym trådstarter

Hej Min lille nyfødte dreng vil ikke rigtig spise hver 3. Time som jo anbefales til de helt nyfødte indtil amningen kører. Han afviser at spise. Nogle gode råd til at stimulere hans lyst til at spise?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2016

Berta

Hvor lille og ny er han? Er han født for tidligt?

Tisser han nok - og laver det afføring han skal (du har måske fået en pjece der hedder noget med tjek bleens indhold)

Du kan stimulere hans sutterefleks ved at stryge ham på kinden evt. med brystet. Eller nulre ham i hånden eller under fødderne. Evt. vække ham ved at skifte ble.

Jeg kunne ikke få min søn til at spise hver 3 time og havde også store bekymringer om det. Han sov tungt og længe af gangen de første dage (og det blev han sådan set ved med). Men mælken kom alligevel og i rigelige mængder. 

Men man skal selvfølgelig være meget opmærksom på at de helt små ikke sover længe og ikke vil sutte simpelthen fordi de mangler mælk. 

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Hvor lille og ny er han? Er han født for tidligt?

Tisser han nok - og laver det afføring han skal (du har måske fået en pjece der hedder noget med tjek bleens indhold)

Du kan stimulere hans sutterefleks ved at stryge ham på kinden evt. med brystet. Eller nulre ham i hånden eller under fødderne. Evt. vække ham ved at skifte ble.

Jeg kunne ikke få min søn til at spise hver 3 time og havde også store bekymringer om det. Han sov tungt og længe af gangen de første dage (og det blev han sådan set ved med). Men mælken kom alligevel og i rigelige mængder. 

Men man skal selvfølgelig være meget opmærksom på at de helt små ikke sover længe og ikke vil sutte simpelthen fordi de mangler mælk. 

Han er født i dag ved akut kejsersnit og var 4020 gram og 54 cm lang. Han  har haft lidt afføring i dag og en enkelt våd ble. Han spiste kl 14.00 og igen kl 17.30 og har siden da ikke ville spise.

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Han er født i dag ved akut kejsersnit og var 4020 gram og 54 cm lang. Han  har haft lidt afføring i dag og en enkelt våd ble. Han spiste kl 14.00 og igen kl 17.30 og har siden da ikke ville spise.

Hvis han er født Idag. Så skal du da først og fremmest have et tillykke 

dernæst så vil jeg sige. Lad være at bekymre dig. Lad ham lige komme til verden. Går ud fra du er indlagt endnu og der er en masse læger/sygeplejersker. Spørg dem, det er det de er der for. 

Anmeld Citér

15. april 2016

Berta

Tillykke med ham. Så er han meget  ny - men har også en pæn størrelse.

Som en anden skriver så spørg de sygeplejersker der er der.

Ellers vil jeg råde dig til at lægge  ham nøgen på dit bare bryst når det er spisetid - så og tilbyde hver gang han viser den mindste interesse. 

Jeg håber I er kommet godt igennem natten. Måske du skal have et eller flere barselsbesøg  i dag - sørg for at de ikke bliver for lange så du har god tid til at tilbyde ham brystet lige så snart han har den mindste interesse - og får lov til at ligge der så længe han vil. Og du skal også hvile. (Og spise)

De første dage er vigtige for amme etableringen.

Berta 

Anmeld Citér

15. april 2016

Linkaa

Kæmpe tillykke med din dreng

Som der skrives, så sørg for en masse hud mod hud - det er det aller vigtigste i etablering af amning, samt en masse væske, hvile og fred og ro! 

Akut kejsersnit er altid et chok for barnet, især fordi det ikke får helt samme stimuli som født vaginalt. Derfor sover han sikkert en del, nogle børn skal hjælpes i gang med at sutte. Stryg ham på kinden, nus hans hænder og fødder så han holdes vågen imens han sutter. Det er hårdt arbejde for de små elsklinger

hvis du er yderligere i tvivl, så bed en sygeplejerske komme når du lægger ham til. Det er også muligt at han har haft en lidt for god madpakke, og derfor ikke er sulten endnu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.