Mit barn sover aldrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2016

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

hvad med en dyne med kugler i?

Det har jeg aldrig hørt om. Hvad er det for en dyne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Er hans ører blevet tjekket hos en ørelæge?

Ja - han har ikke væske i ørerne.

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Bliver han godt aktiveret/stimuleret i løbet af dagen? Det er ikke altid, vi som forældre, helt får stillet barnets behov for aktivering og der kan være stor forskel på behovet hos det enkelte barn  

Er han startet vuggestue/dagpleje? Hvordan sover han i så fald der? 

Han er ikke startet i vuggestue endnu, men jeg tager ham i både mødregruppe og legestue et par gange om ugen, så jeg vil da mene, at han bliver stimuleret - men jeg tager gerne imod råd til, hvordan han kan blive stimuleret ordenligt i løbet af dagen.

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Har du overvejet kranio-sakral terapi eller massage?

Det vil jeg undersøge.

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Er han startet i institution? Jeg havde en datter der stort set heller ikke ville sove i løbet af dagen, og så startede hun i vuggestue og sov fint 2-3 timer der nede. Og hun var fint stimuleret og aktivitet sammen med mig, tror bare ikke jeg var god til at putte hende og ja at vi havde fået en dårlig rytme. Derudover var det måske også fordi jeg holdt fast på 2 lure, hvor vuggestuen straks gik over til en lur om dagen. 

Når det er skrevet vil jeg sige jeg har hørt om børn der heller ikke sov meget længere i institution og måske de børn bare ikke har samme behov.

Jeg vil helt sikkert prøve at gå over til en lur om dagen i stedet for to. Jeg er fuldstændig udmattet af aldrig at have en "pause", så jeg håber, at det er det, der skal til for, at han gider at sove i mere end 20 min.

Anmeld Citér

17. april 2016

gokkelok

Anonym skriver:

Det har jeg aldrig hørt om. Hvad er det for en dyne?

Ja, jeg kan faktisk ikke huske hvad de hedder eller hvad kuglerne i dynen hedder. 

Prøv at Google. Men de skulle skabe noget ro i kroppen 

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Super-Mom skriver:

Sover han i barnevogn eller i sin seng ? 

Min datter ville heller ikke sove ret længe omkring 1 års alderen hvor hun sov i sin barnevogn.. Hun begyndte at vågne efter 30 min maks og kunne slet ikke få hende til at falde i søvn igen.. 

Prøvede så at putte hende i hendes tremmeseng og bum !! Fra den ene dag til den anden sov hun fantastisk. Omkring 2-3 timer i streg og sådan forsatte det bare  

Han sover i barnevogn. Det kan være, at jeg skulle prøve at putte ham til lur i hans seng i stedet for - det skader i hvertfald ikke at prøve!

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Min datter vågnede altid efter 20 minutter, også om natten.. Fandt langt om længe ud af at hun skulle lære at falde i søvn selv og det gik bedre da hun lærte det. Blev forundret over at ingen sundhedsplejersker havde nævnt det, måtte lede nettet tyndt for at løse problemet. 

Jeg har prøvet at lade ham græde sig selv i søvn, men det hjælper lige så lidt, som når jeg prøver at vugge ham i søvn, og hans gråd er så højtlydt og hysterisk, at underboen banker i loftet, hvilket jeg finder stressende.

Det er en meget trættende situation at stå i som førstegangsmor

Anmeld Citér

17. april 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg har en søn på knap 1 år, som stort set aldrig sover i løbet af dagen, og når han gør, så er det ikke længere end 20 min. ad gangen. Jeg har desuden lagt mærke til, at han ikke slapper af, når han sover - han spjetter med kroppen og der skal absolut intet til før han vågner.

Hverken min læge eller sundhedsplejerske har kunne give mig nogle råd til, hvordan jeg får ham til at sove længere lure, så hvis I ligger inde med nogle råd, må I meget gerne dele disse med mig.

http://www.babybusiness.dk/kaededyne-og-kugledyne-til-urolig-soevn-hos-sma-boern.html

Kugledyne eller kædedyne kan måske hjælpe 

Anmeld Citér

17. april 2016

lady di

Anonym skriver:

Jeg har forsøgt med begge metoder, men intet hjælper. Han nægter simpelthen at sove. Han er generelt et meget temperamentsfuld barn, så jeg tænker, at hans manglende evne til at sove, måske kan have noget med det at gøre?

Prøv med kranie sekral terapi :-) det hjalp på min søn :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.