Hvad spiser jeres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
5 svar
1 synes godt om
14. april 2016

Nimi

Hvad spiser/har gjort i en alder af 6 måneder uden tænder ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Nimi skriver:

Min datter spiste bondebrød som hapsere og grov mos med små kødstykker i/til. Hun fik tand nr 2 da hun var lidt over 6 mdr, men selv uden tænder kan børn godt tygge f.eks. rugbrød (eller bondebrød) uden kerner.

Anmeld Citér

14. april 2016

God-mor

Nimi skriver:

Bondebrød uden skorpe med noget smøre pålæg, og så dyppede jeg de små hapsere i lidt vand eller mme, for at gøre det nemmere for min datter at tygge. Derudover agurkestave de kan sidde og gumle i, ostehaps, banan, blød bolle, pølse uden skind osv. Der er mange muligheder.   :-)

Anmeld Citér

14. april 2016

serinasmor

Vores fik grov grøntsags mos nogle gange med lidt fisk, æg eller kogt kødbolle - alle typer grøntsager kogt og most let med gaffel 

Så lavede jeg majsgrød, polenta, risgrød, havregrød, hirsegrød og managrød 

Hun fik også frugt mos og most avocado og i perioder fik hun sveskemos 4-6 skefulde hver dag (til maven) 

Da hun var 7 måneder ville hun ikke længere mades .. så der holdt vi lige så stille op med at Mose og i stedet fik hun små bidder af kogte grøntsager, kogt kød, fisk, æg, ost, frugt, pasta osv ... Til aften ofte med "sovs" fx kødsovs (hvis det var det vi fik), tomatsovs, Brun sovs, bearnaise, dressing, olivenolie , ketchup, cremefraiche , mayonnaise , remoulade, osv  

Til frokost fik hun bondebrød med smørbart pålæg  

Anmeld Citér

14. april 2016

Lisette W

Vores søn har fået meget af det samme som min kæreste og jeg har fået til aftensmad. Han er super glad for mad der smager af nået, godt nok har jeg været meget forsigtig med salt, og så vidt som muligt undgået det i mad han skulle have, men i stedet skruget op for de friske krydreurter og løg og hvidløg. Et stor hit var (og er stadig) lassange, jeg blentede den lidt ind til han fik tænder. Grøntsags gratin og tærter var også et hit, og så kunne han med let hed kværne en hel avocado i moset tilstand hvis han fik lov. Kartoffelmos med millionbøf var også en sikker vinder  

Anmeld Citér

14. april 2016

anonym12

Det samme som os

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.