Spændende kolde retter til børnenes madpakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
7 svar
5 synes godt om
13. april 2016

Anja82

Der tilbydes nu skolemad i børnenes skole - to gange om ugen á 25 kr pr måltid - altså 100kr i ugen og det vil jeg ikke give, men forstår godt at de synes deres rugbrødsmadder er lidt øv at sidde og tykke i.. 

Så har I nogle bud?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

Skouboe

Anja82 skriver:

Der tilbydes nu skolemad i børnenes skole - to gange om ugen á 25 kr pr måltid - altså 100kr i ugen og det vil jeg ikke give, men forstår godt at de synes deres rugbrødsmadder er lidt øv at sidde og tykke i.. 

Så har I nogle bud?? 

http://www.voresmad.dk/Opskrifter/Opskriftssamlinger/Nemme_madpakker_til_boern.aspx?collection=%7B28CFA2B2-37F0-4272-97C9-7EFF0FF4C872%7D# 

Et hit hjemme hos os er Tortillas. Nogle gange er det "almindelige" med fx hakket oksekød, salat og grønt, hvis vi har fået noget til aftensmad, der kan komme i. Ellers smører vi en med flødeost, lægger en stribe kød (hamburgerryg, skinkestrimler eller hvad vi nu lige har), efterfulgt af en stribe grønt (tynde agurkestave, cherrytomater i små stykker, avocado eller lignende), evt. revet ost, ruller den og deler den på midten, og så i madpakken sammen med et par snack gulerødder eller lignende.

Generelt er jeg tilhænger af ting, der kan laves i weekenden og så fryses ned, fx pølsehorn, pizzasnegle, foccacia mv. Hvis man laver det selv, er det ikke så dyrt, og heller ikke fyldt med en masse skrammel  

Anmeld Citér

13. april 2016

Anja82

Skouboe skriver:

http://www.voresmad.dk/Opskrifter/Opskriftssamlinger/Nemme_madpakker_til_boern.aspx?collection=%7B28CFA2B2-37F0-4272-97C9-7EFF0FF4C872%7D# 

Et hit hjemme hos os er Tortillas. Nogle gange er det "almindelige" med fx hakket oksekød, salat og grønt, hvis vi har fået noget til aftensmad, der kan komme i. Ellers smører vi en med flødeost, lægger en stribe kød (hamburgerryg, skinkestrimler eller hvad vi nu lige har), efterfulgt af en stribe grønt (tynde agurkestave, cherrytomater i små stykker, avocado eller lignende), evt. revet ost, ruller den og deler den på midten, og så i madpakken sammen med et par snack gulerødder eller lignende.

Generelt er jeg tilhænger af ting, der kan laves i weekenden og så fryses ned, fx pølsehorn, pizzasnegle, foccacia mv. Hvis man laver det selv, er det ikke så dyrt, og heller ikke fyldt med en masse skrammel  

Tak - lyder lækkert med tortillas med ost og hamburgerryg 

Anmeld Citér

13. april 2016

Mullesmith

Lave en masse små frikadeller også og sætte dem på et lille spyd, bare fordi det er sjovere på spyd  jeg mangler også tit inspiration til madpakker, det er kedeligt med rugbrødsmadder hele tiden. 

Anmeld Citér

13. april 2016

serinasmor

Pastasalat med lidt skinke eller kylling - dressing i en lille bøtte og gaffel med 

Gulerodssalat og en hånddelle eller kyllingelår

Pitabrød 

Bolle med salat og pålæg efter eget valg 

Lakseroulade - madpandekage med flødeost, laks, og salat rullet som roulade 

Pasta med pesto og bacon - husk gaffel  

Sandwich med æg og rejer / tunsalat /skinke og ost / bønneposteg / mozzarella 

Anmeld Citér

13. april 2016

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anja82 skriver:

Så har I nogle bud?? 

ser du har fået nogle gode bud på spændende mad. Og er enig med dig i at det kan laves billigere og nok også bedre selv.

Men jeg syntes også du skal tænke på at give dem lov at prøve det en gang i mellem. Bare for ikke altid at skulle være dem der ikke får det når alle de andre får.

Anmeld Citér

13. april 2016

Anja82

serinasmor skriver:

Pastasalat med lidt skinke eller kylling - dressing i en lille bøtte og gaffel med 

Gulerodssalat og en hånddelle eller kyllingelår

Pitabrød 

Bolle med salat og pålæg efter eget valg 

Lakseroulade - madpandekage med flødeost, laks, og salat rullet som roulade 

Pasta med pesto og bacon - husk gaffel  

Sandwich med æg og rejer / tunsalat /skinke og ost / bønneposteg / mozzarella 

Tak for mange gode fif 

Anmeld Citér

13. april 2016

Anja82

2skønnebørn skriver:

ser du har fået nogle gode bud på spændende mad. Og er enig med dig i at det kan laves billigere og nok også bedre selv.

Men jeg syntes også du skal tænke på at give dem lov at prøve det en gang i mellem. Bare for ikke altid at skulle være dem der ikke får det når alle de andre får.

du siger noget, men det lyder nu ikke til at det er alle i klassen der får... Synes prisen er vanvittig høj i forhold til de størrelser jeg tror at de får, men det er måske prisen på grisen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.