Høje infiktionstal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.633 visninger
14 svar
1 synes godt om
12. april 2016

Mortil2drenge<3

nogen der ved hvor normalt det er efter kejsersnit at sindsyge høje infiktionstal? Fik masser af pencelin da jeg var pp barselsgangen, kom hjem igår og de mente ikke jeg skulle på kur trods jeg stadig ha de et tal på 150

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Først stort tillykke med din baby  

Nu er det godt nok ikke kejersnit, men infektion efter en operation for hæmorider, jeg blev behandlet for. Jeg var akut indlagt i 4 dage mit tal var over 500, da jeg kom ind, og fik i alt 13 poser pencilin/antibiotika i drop, samt pillebehandling også 3 gange i døgnet, og jeg måtte først komme hjem da mit tal var under 100 sagde de, og blev sendt hjem med piller til en uges kur oveni hatten... 

Så det lyder lidt mystisk at de ikke vil give dig noget, for en infektion skal man bestemt ikke spøge med...

Håber du snart kommer ovenpå igen 

Anmeld Citér

12. april 2016

Mortil2drenge<3

Inger skriver:

Først stort tillykke med din baby  

Nu er det godt nok ikke kejersnit, men infektion efter en operation for hæmorider, jeg blev behandlet for. Jeg var akut indlagt i 4 dage mit tal var over 500, da jeg kom ind, og fik i alt 13 poser pencilin/antibiotika i drop, samt pillebehandling også 3 gange i døgnet, og jeg måtte først komme hjem da mit tal var under 100 sagde de, og blev sendt hjem med piller til en uges kur oveni hatten... 

Så det lyder lidt mystisk at de ikke vil give dig noget, for en infektion skal man bestemt ikke spøge med...

Håber du snart kommer ovenpå igen 

Han mente at kroppen selv vil slå det ned for har ikke feber osv.... Syntes det er mystisk

Anmeld Citér

12. april 2016

Chellie

Penicillin er jo ikke toppen af poppen at tage, hvis du ammer, så det giver egentlig fint mening, at de lige vil se an om ikke dit immunforsvar selv kan slå det ned.

Jeg fik selv infektion efter mit kejsersnit for nylig, og inden de fik undersøgt de sidste ting (som desværre resulterede i indlæggelse, og ja, massive mængder antibiotika efterfulgt af penicillin-kur), var planen at jeg skulle sendes hjem, og så holde godt øje med at jeg ikke fik feber eller blev mere øm. De anbefalede mig at tage temperatur to gange dagligt, og ringe til afdelingen med det samme, hvis den kom over 38,5.

Jeg tænker, hvis du er utryg, at du kunne gøre noget tilsvarende - Altså holde godt øje med din temperatur, og kontakte dem med det samme, hvis den stiger? 

Anmeld Citér

13. april 2016

Mortil2drenge<3

Chellie skriver:

Penicillin er jo ikke toppen af poppen at tage, hvis du ammer, så det giver egentlig fint mening, at de lige vil se an om ikke dit immunforsvar selv kan slå det ned.

Jeg fik selv infektion efter mit kejsersnit for nylig, og inden de fik undersøgt de sidste ting (som desværre resulterede i indlæggelse, og ja, massive mængder antibiotika efterfulgt af penicillin-kur), var planen at jeg skulle sendes hjem, og så holde godt øje med at jeg ikke fik feber eller blev mere øm. De anbefalede mig at tage temperatur to gange dagligt, og ringe til afdelingen med det samme, hvis den kom over 38,5.

Jeg tænker, hvis du er utryg, at du kunne gøre noget tilsvarende - Altså holde godt øje med din temperatur, og kontakte dem med det samme, hvis den stiger? 

Okay fik sammen besked af lægen bare ikke lige med tage temperatur, men det bør jeg gøre så

er dine infiktionstal så nede igen ? 

Jeg fik også en del antibiotika via drop de 3 dage jeg lå på barselsgangen.  

Anmeld Citér

13. april 2016

Chellie

Molly90 skriver:

Okay fik sammen besked af lægen bare ikke lige med tage temperatur, men det bør jeg gøre så

er dine infiktionstal så nede igen ? 

Jeg fik også en del antibiotika via drop de 3 dage jeg lå på barselsgangen.  

Jeg kender ikke lige tallene, men jeg fik at vide, at infektionen er slået ned nu. Jeg er stadig på penicillin (tre dage mere), men det var vist mest for at sikre at den ikke får lov at blusse op igen, nu hvor jeg var så syg at jeg måtte indlægges.. 

Anmeld Citér

13. april 2016

Mortil2drenge<3

Chellie skriver:

Jeg kender ikke lige tallene, men jeg fik at vide, at infektionen er slået ned nu. Jeg er stadig på penicillin (tre dage mere), men det var vist mest for at sikre at den ikke får lov at blusse op igen, nu hvor jeg var så syg at jeg måtte indlægges.. 

Tror jeg kontakter min læge idag 

Anmeld Citér

13. april 2016

Mortil2drenge<3

Chellie skriver:

Min krops temperatur er så lidt lav synes jeg 36,2 

Anmeld Citér

13. april 2016

Chellie

Molly90 skriver:

Min krops temperatur er så lidt lav synes jeg 36,2 

Det er helt normalt, i hvert fald for mig. Jeg er pænt syg, hvis jeg kommer over 37,0...

Anmeld Citér

13. april 2016

Mortil2drenge<3

Chellie skriver:

Det er helt normalt, i hvert fald for mig. Jeg er pænt syg, hvis jeg kommer over 37,0...

Havde du meget kvalme dagene efter kejsersnittet ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.