Fødsel efter slem 3. grads bristning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.373 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2016

snartmortiltodrenge

Hej alle herinde.

Jeg er helt ny, men jeg er total i vildrede, og har brug for lidt hjælp.

Da jeg fødte min søn for 4 år siden, bristede jeg meget voldsomt, og skulle efterfølgende opereres. Jeg havde mange smerter, og det tog rigtig hårdt på mig rent psykisk også. Derfor var jeg også 100% sikker på at jeg, hvis jeg blev gravid igen, skulle have kejsersnit. 

Nu er jeg så gravid igen, har termin den 16. august, og jeg er virkelig kommet i tvivl om hvad søren jeg skal gøre. Efter en snak med jordemoder, og læge/kirurg hælder jeg mest til at skulle føde almindeligt igen, men jeg er simpelthen så bange denne gang. Da jeg ikke har nogle gener fra min bristning er der ikke noget lægeligt der taler for at jeg ikke må føde, men kan mærke at jeg bliver bange/nervøs/ked af det når jeg tænker på det.

Er der nogle herinde der har prøvet en 3. grads bristning første gang de fødte, og derefter valgte at føde almindeligt igen bagefter?

Håber der er nogen der måske kan hjælpe lidt

- Maja

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

Mami

Min veninde fik en rigtig grim 4 grads og hun har født 2 STORE børn efterfølgere (Blev faktisk frarådet vaginal fødsel ved nr 3 pga størrelsen) og hun slap med 2 små rifter 2 anden gang og et par rifter 3 gang  

Anmeld Citér

12. april 2016

snartmortiltodrenge

Mami skriver:

Min veninde fik en rigtig grim 4 grads og hun har født 2 STORE børn efterfølgere (Blev faktisk frarådet vaginal fødsel ved nr 3 pga størrelsen) og hun slap med 2 små rifter 2 anden gang og et par rifter 3 gang  

Virkelig træls for hende, men åh det var da dejligt at høre at det godt kan lade sig gøre at have en god fødsel alligevel 
Tak for svar, det hjælper lidt at høre fra andre når alle jeg kender bare har haft helt perfekte fødsler 

Anmeld Citér

12. april 2016

pastry26

Hejsa, jeg har født for snart 7 uger siden vaginalt efter en 3 grads bristning ved min første fødsel i 2013. Ingen problemer, det gik stærkt, men jeg slap med 3 overfladiske sting. Gik faktisk hjem fra fg - så godt havde jeg det efterfølgende! 

Jeg er så glad for jeg ikke valgte kejsersnit, fordi mit ønske netop var, at opleve et førløb efterfølgende, hvor man ikke var fuldstændig lænket til en sofa.. Og det må man sige lykkedes.

Mit råd ville være, lyt til hvad din mavefornemmelse siger dig og stol på at du godt kan føde selv (hvis det er det du vælger)

oplys din jordmoder om at du er nervøs for at briste, når fødslen går igang og lyt til hende, så skal det nok gå.

Jeg dyrkede i øvrigt også en del motion for at øge blodcirkluationen - men om det har haft nogen effekt, det ved jeg ikke

Anmeld Citér

12. april 2016

snartmortiltodrenge

pastry26 skriver:

Hejsa, jeg har født for snart 7 uger siden vaginalt efter en 3 grads bristning ved min første fødsel i 2013. Ingen problemer, det gik stærkt, men jeg slap med 3 overfladiske sting. Gik faktisk hjem fra fg - så godt havde jeg det efterfølgende! 

Jeg er så glad for jeg ikke valgte kejsersnit, fordi mit ønske netop var, at opleve et førløb efterfølgende, hvor man ikke var fuldstændig lænket til en sofa.. Og det må man sige lykkedes.

Mit råd ville være, lyt til hvad din mavefornemmelse siger dig og stol på at du godt kan føde selv (hvis det er det du vælger)

oplys din jordmoder om at du er nervøs for at briste, når fødslen går igang og lyt til hende, så skal det nok gå.

Jeg dyrkede i øvrigt også en del motion for at øge blodcirkluationen - men om det har haft nogen effekt, det ved jeg ikke

Tillykke med lille ny

Rigtig dejligt at høre - giver mig meget mere mod på at skulle føde vaginalt igen. Min mavefornemmelse efter samtalerne har også været at det skulle være sådan, så prøver at snakke lidt ekstra med jordemoder og sikre mig at de er helt med på hvordan jeg har det.

Tusind tak for svar

Anmeld Citér

12. april 2016

Mami

snartmortiltodrenge skriver:

Virkelig træls for hende, men åh det var da dejligt at høre at det godt kan lade sig gøre at have en god fødsel alligevel 
Tak for svar, det hjælper lidt at høre fra andre når alle jeg kender bare har haft helt perfekte fødsler 

syntes også alle havde super fødsler, min egen vejede 36 timer og var 2 måneder for tidligt 

Anmeld Citér

12. april 2016

snartmortiltodrenge

Mami skriver:

syntes også alle havde super fødsler, min egen vejede 36 timer og var 2 måneder for tidligt 

åh okay, så var min ikke slem i forhold til   kun 16 timer med veer, på terminsdato.. var kun efterskaderne der ligesom gjorde udslaget..

Anmeld Citér

12. april 2016

Mami

snartmortiltodrenge skriver:

åh okay, så var min ikke slem i forhold til   kun 16 timer med veer, på terminsdato.. var kun efterskaderne der ligesom gjorde udslaget..

Det bare så øv, når man har en romantisk fødsel drøm og alle andre så får den  

jeg krydser fingre for du får  en helt fantasisk fødsel næste gang  

Anmeld Citér

19. april 2016

snartmortiltodrenge

Mami skriver:

Det bare så øv, når man har en romantisk fødsel drøm og alle andre så får den  

jeg krydser fingre for du får  en helt fantasisk fødsel næste gang  

Det håber jeg godt nok også - og mange tak 

Anmeld Citér

19. april 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Ja, fik en 3 grads bristning i 2013, og er helet meget fint. Jeg måtte til hver en tid vælge kejsersnit, men ville gerne føde normalt igen. Det gjorde jeg i 2015 og jeg fik et par små sting og var oppe og gå rundt et par timer efter fødslen... Er så glad for at jeg fødte normalt og prøvede at få en "god" oplevelse... Og jeg føder også ok store børn  jeg tænkte meget på at jeg også havde en pig derhjemme på 21 mdr som jeg også skulle kunne bærer på, og det må man ikke efter kejsersnit så vidt jeg ved... 

Men DU skal vælge det du føler er det rigtige, jeg var SÅ bange for at det skulle ske igen, så forstår din frygt.. En læge sagde til mig, at risikoen to at briste igen, er mellem 5-7 % så vidt jeg husker og det er jo ikke så højt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.