Fly og klapvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.725 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. april 2008

joan

Godaften... piratinder , hvor er i bare seje:D

Vi har bestil ferie om 14dage og nu begynder de praktiske tanker jo omkring ferie og baby...
Vi vil egenlig gerne have vores gode klapvogn med, en Teutonia som vi er vildt glade for, og som hun kan ligge og sove, både i løbet af dagen og om aftenen inden vi er klar til at gå hjem lejligheden. Nu regener jeg jo ikke med at vi skal i seng kl 20.00 ligesom Anna
MEN ved nogen hvor godt der bliver passet på ens klapvogn under flyveturen??? Vi er jo ikke interessert i at få den skramlet, så vil vi måske hellere købe en billig brugt til formålet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2008

linemus

Godaften

Jeg har ikke selv erfaring med det, men har hørt fra andre, at der bestemt ikke bliver passet på vognene i flyet. En jeg kender, fik ødelagt deres gode klapvogn. Så jeg ville ikke turde det, men måske andre med førstehåndserfaring har nogle bedre resultater...

Knus Line

Anmeld

7. april 2008

Anja

Hej !

Vi var ude at flyve i oktober - og skal igen i maj.

Vi havde hørt det samme omkring fly og barnevogne/klapvogne. Da vi bestilte rejsen forhørte vi os ad og fik at vide, at de fleste flyselskaber tilllader at man har en paraplyklapvogn med helt ude til gaten.

Vi købte en stor paraplyklapvogn, hvor der er kaleche (staves ?) og ryggen kan lægges helt ned. Vi gav 800 kr for den på tilbud i babysam. Vi havde den med helt ud til gaten, hvor flypersonalet tog den med ind i flyet og da vi så landede stod den ved udgangen af flyet lige til at slå ud og køre videre med. Da vi fløj hjem gjorde vi det samme og kørte helt ud til gaten, men da var der ikke plads inde i flyet til vognen, så personalet lagde den ned i lastrummet og da vi landede KBH skulle vi afhente den ved storbagage. Den fik ikke en eneste skræmme på turen. Hvis man har en stor/alm klapvogn med skal den pakkes ind i sække eller sådan nogle store vogn-poser man kan leje i lufthavnen og så kommer den på transportbåndet sammen med bagagen.

Når vi tager på ferie i maj vil vi gøre nøjagtigt som sidst. Det var meget let og der blev slet ikke stillet spørgsmålstegn ved at vi tog vognen med ud til gaten.

Anja

Anmeld

7. april 2008

Muffinmus

Tja..
vi havde altså vores kæmpe store Emmaljunge klapvogn med til Kreta. Vi fik den helt med udenfor til flyet og lige da vi kom af flyet og inden vi gik ind, fik vi den igen. Så den var i hvert fald behandlet meget pænt synes jeg. men der er stor forskel på rejseselskabers og flyselskabers regler om barnevogne/klapvogne på rejser.
Kan godt forstå i gerne vil hadve den store Teutonia med i stedet for paraplymodellen. De er bare lige det bedre og mere komfortabelt for børnene. Og ungen skal jo faktisk sidde der en hel del i løbet af sådan en ferie så det er klart det bedste for barnet med den store gode model..men langt mere praktisk med paraplymodellen:)
Det ene selskab vi ringede til der måtte vi KUN får paraplymodellen med, så dem droppede vi. ABre så i ved der kan være forskel på hvad man må tage med sig:)

Anmeld

7. april 2008

Siber

vi var på Gran Canaria i feb. og havde Emmaljunga klapvogn med, og der skete ikke noget med den. Men jeg har også hørt at man ikke skal fordi de kaster rindt med tingene.
Min bror og Fam. lejede en paraplyklapvogn som kunne ligges ned i ryggen, så det kunne også være en mulighed hvis I ikke vil invistere.
En anden jeg kender fik ødelagt sin klapvogn på flyturen, men fik en sprit ny i erstatning!

Man skal bare huske at købe en pose i lufthavnen til at pakke klapvognen ind i. Man kan også selv tage en pose med (man kan købe såden en i lufthavnen) men vi så også nogen som havde købt en mere fancy en i lufthavnen!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.