Datter ændre "personlighed"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.083 visninger
11 svar
2 synes godt om
9. april 2016

Sprit25

åh min lille pige ændre sig. 

Pludselig blev hun mega angst for badet. Ikke bare bange men decideret angst/panikslagen. Og nu de sidste to nætter har hun grædt med samme gråd når hun kom i seng. Hun er faldet i søvn i det sekund hun rammer vores seng. Hun prøver altid at komme ind i vores seng inden puttetid. 

Hjælp! Er det normalt hvad skal jeg gøre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2016

Anonymor

Sprit25 skriver:

Pludselig blev hun mega angst for badet. Ikke bare bange men decideret angst/panikslagen. Og nu de sidste to nætter har hun grædt med samme gråd når hun kom i seng. Hun er faldet i søvn i det sekund hun rammer vores seng. Hun prøver altid at komme ind i vores seng inden puttetid. 

Hvor gammel er hun og er der sket noget på det sidste i hendes liv?

Anmeld Citér

9. april 2016

Sprit25

Anonymor skriver:

Hvor gammel er hun og er der sket noget på det sidste i hendes liv?

Hun bliver 2 på tirsdag. Og nej ikke rigtig. Hun havde i midten af Marts en uges sygdom grundet hjørnetænder. 

I torsdags var hun legestue for første gang men der var ingen reaktion torsdag aften. Der sov hun fint i egen seng

Anmeld Citér

9. april 2016

lineog4

Min Liam som nu er 8 skiftede også pludseligt fra den ene dag til den anden. Han elskede sit bad og pludselig var han rædselsslagen, det var især lyden af rindende vand, han kunne også blive skræmt hvis for mange vandhaner blev tændt på samme tid. Han blev også bange for andre lyde fx flyvemaskiner. 

Det tog rigtig lang tid før han kunne tage et bad uden at se skræmt ud (og skrige i starten). Svømmehallen hjalp lidt, men selv der var han enormt bange for at få vand i hovedet fordi han havde fået ideen om han druknede. Ja i det hele taget blev han pludselig en dreng der var bange for en del ting, hvor han før ikke havde været det. 

Han er vokset fra det, men han er en tænker og springer ikke ud i alt. 

Anmeld Citér

9. april 2016

Sprit25

lineog4 skriver:

Min Liam som nu er 8 skiftede også pludseligt fra den ene dag til den anden. Han elskede sit bad og pludselig var han rædselsslagen, det var især lyden af rindende vand, han kunne også blive skræmt hvis for mange vandhaner blev tændt på samme tid. Han blev også bange for andre lyde fx flyvemaskiner. 

Det tog rigtig lang tid før han kunne tage et bad uden at se skræmt ud (og skrige i starten). Svømmehallen hjalp lidt, men selv der var han enormt bange for at få vand i hovedet fordi han havde fået ideen om han druknede. Ja i det hele taget blev han pludselig en dreng der var bange for en del ting, hvor han før ikke havde været det. 

Han er vokset fra det, men han er en tænker og springer ikke ud i alt. 

Hvad gjorde du for at gøre ham tryg igen

Anmeld Citér

9. april 2016

lineog4

Sprit25 skriver:

Hvad gjorde du for at gøre ham tryg igen

Rummede ham. Tog det i hans tempo, det eneste jeg pressede var badet - yndigt syn da jeg sad i karet med ham og vi ikke brugte bruser men kun en kop  og så ikke så ofte bad.

men ellers var det alene at være der når han blev skrækslagen. Pg fortælle ham om lydene

Anmeld Citér

9. april 2016

Sprit25

lineog4 skriver:

Rummede ham. Tog det i hans tempo, det eneste jeg pressede var badet - yndigt syn da jeg sad i karet med ham og vi ikke brugte bruser men kun en kop  og så ikke så ofte bad.

men ellers var det alene at være der når han blev skrækslagen. Pg fortælle ham om lydene

Synes jeg gør det samme. Må nok bare se tiden an. Frygter mere sengen ender som badet

Anmeld Citér

9. april 2016

Newsence

Min datter gjorde præcis det samme da hun blev 2. Både med bad og med seng.. Her fastholdte vi at hun skulle sove i sin egen seng. hun ville hele tiden op. Vi var så inde hos hende og fik hende til at falde til ro. Og så når hin var afslappet sagde vi at vi gik ind i stuen og hun kunne kalde. Mht til bad så fik hun valget mellem sit badekar eller med mor under bruseren.. Altså var der aldrig et valg om ikke at komme i bad men mere om hvordan hun ville i bad.. Hun valgte så bruser med mor og det blev jo super hyggeligt..

men altså vi fastholdte rutinen da vi mente at faste rammer var mest trygt og så rummede vi hende inden for de rammer 

Anmeld Citér

9. april 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores på to år blev også pludselig bange for bad (mere det at få vand i hovedet) og ville sove hos os. 

Her fik han bare lov til at sove hos os - det stoppede af sig selv igen 

mht. bad så vasket jeg hans hår med koo og han fik lov til at holde en klud over øjnene da det at få vand i øjnene var værst for ham. Nu behøver vi ikke koppen mere men bruger stadig et lille håndklæde til øjnene

Anmeld Citér

10. april 2016

Benjamins'mor

Sprit25 skriver:

Da min søn var omkring 1,5-2 år blev han også pludselig "angst" for badet. Han havde indtil da elsket at bade, denne periode varede faktisk i 2-2,5 år, det er først for nyligt han ikke længere skriger fra vi får tøjet af til han har tøj på igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.