Jeg har ikke barn i overvåget samvær men har via mit arbejde været med til nogle. Dog var jeg pædagog på det sted barnet var tvangsfjernet til. Barnets mor og far var ikke sammen.
det foregår oftest sådan at far får Eks antal timer hver 14 dag. Så kommer du og sætter barnet af ( eller er i et lokale i huset an på alder mm) far og barn mødes så I en lille legestue hvor der sidder en anden og overvåger samværet. Denne person blander sig ikke i samværet med mindre far går over nogle grænser.. Efter samvær går far og du kan så komme ind til barnet og hente det.. Hos os skulle vi ikke tage notater fra samværet. Og så aldrig hende fra kommunen gøre det. Du har vidst heller ikke ret til at vide hvad de laver under samværet. MEN de har en skærpet underretningspligt så har de måtte gribe ind over for far SKAL de lave en skriftlig underretning og du får det self. Afvide.
jeg ved ikke så meget om de andre ting du skriver men det er jo ikke et tilhold han får. Så mødes I i byen står det vel dig frit for om du vil gå videre eller stoppe.. Jeg ville personligt nok lige lade barnet sige Hej til far i måske et minut eller to og så bare gå videre. MEN hvis du føler du eller dit barn er truet ved et møde i byen skal du søge tilhold på ham for så træder andre regler jo i kraft..
Anmeld
Citér