eksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2016

LayLow

Den shampoo er hvis der er svamp i hovedbunden, ikke ved almindelig eksem

Hun har aldrig haft svamp i hovedbunden... Det var hendes eksem der udelukkende sad i hovedbunden da hun blev ældre... Undersøgt ved hudlæge 

om det er til svamp eller ej ved jeg ikke, men det virkede

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2016

gokkelok

LayLow skriver:

Hun har aldrig haft svamp i hovedbunden... Det var hendes eksem der udelukkende sad i hovedbunden da hun blev ældre... Undersøgt ved hudlæge 

om det er til svamp eller ej ved jeg ikke, men det virkede

Nu er det et svampedræbende lægemiddel, så der måtte jo have været svamp i det 

men det er også tit at lægerne har svært ved at se forskel, og derfor prøver sig lidt frem med forskellige lægemidler. Så er det jo skønt når de så udskriver det rigtige 

Anmeld Citér

1. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg arbejder på apotek og det som vi havde bedst erfaring med var shampoo fra Ducray. Mange kom og købte det igen. 

Ofte ved eksem er det svært at finde lige præcis det der hjælper den enkelte, så det er med at prøve noget forskelligt

Ja. Har også prøvet meget uden held . Synes jeg har hørt om den før så den er også en mulighed at prøve. 

Anmeld Citér

1. april 2016

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Min mand bruger en shampoo som godt nok er mod skæl mem han har også eksem og det er tydeligt at det også er det han har en hovedbunden. Pg den hjælper ham. 

Den hedder Ducray, kelual DS lidt dyr men han siger den hjælper ham

Hej. Tak for svar. Der er også en anden der nævner den. Så jeg vil også overveje om jeg skal prøve den ☺

Anmeld Citér

1. april 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Hej. Tak for svar. Der er også en anden der nævner den. Så jeg vil også overveje om jeg skal prøve den ☺

Vi kan i hvert fald se en forskel på min mands hovedbund. Han bruger så kun den shampoo. Man kan sikkert godt supplere md en anden. Men han siger det bliver værre hvis han ikke fast bruger den der

Anmeld Citér

1. april 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Hej 

Står i den situation at jeg døjer med en del eksem i hovedbunden. Det er næsten sådan i store flager.   har været i behandling med noget flydende elocon og en krads shampoo som kun fåes på recept. Kan ikke huske hvad den hedder. Flasken er hvid og selve shampooen er lyserød. Det virker også fint men så går der 14 dage efter endt behandling også kommer det igen. 

Har i nogen gode råd. ? Er meget plaget af det. Har prøvet med flere håndkøbs shampoo til det uden held, heriblandt Laroche posay som det sidste. Hjælper det at ændre kost med noget bestemt eller andet. ? 

Kender der godt...har selv "fornøjelsen" af skæleksem  

Det bedste jeg har brugt (og stadig bruger) er Ducray Kelual DS shampoo. 2 gange om igen og hvis keg vaske hår mere end de 2 gange ugentlig, bruger jeg den der hedder Ducray Elution, som forlænger effekten af Kelual DS. Hvis jeg bare husker at bruge Kelual DS én gang, hver eller hver 2 uge, så kan jeg faktisk holde det nede uden at skulle bruge Elocon eller anden steroidbehandling. 

Og så vil jeg sige, at hvis jeg ikke får føntørret mit hår efter vask, så kommer det altså igen med det samme. Så tør dit hår godt inden du evt samler det med elastik  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.