SU og forældre :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.722 visninger
10 svar
1 synes godt om
30. marts 2016

*Agnete*

Hej ..

Vi overvejer herhjemme at jeg skal på SU efter barsel..

Jeg er uddannet SOSU assistent men vil gerne være sygeplejerske..

Nogle herinde der har forstand på hvad man kan få i SU og af ekstra SU ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2016

Mortil2drenge<3

*Agnete* skriver:

Hej ..

SU lån  mener ikke man får forhøjet SU når man bor sammen med en anden, men hvis Man er enlig mor får man vist det dobbelte, men hæng mig ikke op på det, er længe siden jeg har været på SU så reglerne kan jo havde ændret sig, men mon ikke der er nogen der ved det herinde, ellers kontakt evt en studievejleder på studiet..  God vind 

Anmeld Citér

30. marts 2016

ESV

*Agnete* skriver:

Hej ..

Hvis i er samboende får du alm su omkring de 5800 ikke noget ekstra det men du må tjene 25000 mere om året (før skat) end folk der ikke har børn

Anmeld Citér

30. marts 2016

HVPigen

Jeg får udbetalt 5100 og jeg bor sammen med min mand har 1 datter .. man kan vist tage op til 3000 i su lån men ved ikke for får ikke selv su lån

Anmeld Citér

30. marts 2016

Monski

*Agnete* skriver:

Hej ..

Hvis din partner også er på SU kan i få: normal SU, ca 5800 og et tillæg på ca 2300 hver. Derudover kan i begge tage lån på ca 4500 om måneden. 

Er din partner ikke på SU kan du få normal SU + lån 

Anmeld Citér

30. marts 2016

migxher

Hvis din kæreste får su eller er på kontanthjælp kan  du få forsørger tillæg. Ellers er det bare den almindelige su (:
Så kan du også søge om ekstra børne unge ydelse på max 1783 i kvartalet(alt efter hvad jeres samlede indtægt er). Som så kommer oveni den almindelige børne ydelse.
Og så kan i sikkert også få boligstøtte, alt efter hvor meget din kæreste tjener. 

Anmeld Citér

30. marts 2016

S.S.Robin

Jeg er nu RET sikker på at du uanset kærestes indtægt har ret til dobbelt SU når du er på barsel. Men jeg ville da undersøge det hvis jeg dig? Det står vidst noget om det inde på SU.dk

Anmeld Citér

30. marts 2016

migxher

S.S.Robin skriver:

Jeg er nu RET sikker på at du uanset kærestes indtægt har ret til dobbelt SU når du er på barsel. Men jeg ville da undersøge det hvis jeg dig? Det står vidst noget om det inde på SU.dk

Man får 12 fødselsklip når man får barn under uddannelse (: Kun hvis hun vælger kun at holde 6 måneder barsel kan hun få dobbelt su. Ellers hedder det 12 måneders barsel, 1 klip pr måned. 

Anmeld Citér

30. marts 2016

Fremad

S.S.Robin skriver:

Ja, det er hun men kun hvis hun vælger at være på barsel i 6 mdr og vælger at tag dobbelt klip hver måned istedet for alm 12 mdr... På barsel er det samme sat som alm Su for hvert klip 

Anmeld Citér

30. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
S.S.Robin skriver:

Hun spørger jo hvad hun vil få EFTER barsel. Ikke under barsel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.