Fridag? - opstart i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
3 svar
1 synes godt om
30. marts 2016

ModerNatur

Hej piger!

i morgen starter vores dejlige dreng i børnehave. Jeg har arrangeret at jeg afleverer ham samtidig med hans søster kl 7.10 og så bliver de begge hentet af mormor kl 13.. Jeg afhenter så hos mormor når jeg har fri 15.30..

men nu er jeg pludseligt kommet i tvivl om jeg gør det rigtige? Burde jeg tage fri for at blive i børnehaven noget tid inden jeg kører, for derefter selv at hente sidst på formiddagen og få snakket med pædagogerne om hvordan dagen er gået, eller er det går jeg "for vidt" med en fridag for det? 

Jeg har et fantastisk job, men er stadig i prøveperioden og der har været rigtig mange fridage/flexdage den sidste måned, da vores dagplejemor ærligt talt ikke har passet sit job.. Så jeg er ikke i overskud af timer, men gudskelov heller ikke i underskud..

hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2016

Carina:-)

Jeg var der de første par timer gik et par timer og kom så igen . Min erfaring er at det kan være voldsomt at skulle være de små igen. Vores kendte huset men alligevel var de utrygge ved de store børn larmen og det at  være et trods alt ukendt sted så jeg vurderede de havde brug for blid start.

Anmeld Citér

30. marts 2016

jenny4

Det hjælper vel lidt at søster er der. Måske du kan aftale at de kan ringe til mormor hvis de vurderer at han skal hentes før?

Anmeld Citér

30. marts 2016

Sujan

Min datter var utrolig nem at starte i børnehave og jeg blev der ikke den første dag. Det havde hun slet ikke brug for.. Men jeg hentede hende kl. 12 de første 2-3 dage, da jeg synes hun skulle starte stille og roligt og fordøje alle indtryk. På det tidspunkt sov hun også til middag og synes lige hun skulle være helt tryg ved stedet for hun sov der og var det samme børnehaven sagde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.