Fællesøkonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
4 svar
1 synes godt om
30. marts 2016

Anonym trådstarter

Nogle herinde der muligvis er 14dages lønnet eller hvor manden er, og i har fællesøkonomi...? Vi starter op her d. 1. og manden er det... Vores bankmand vil gerne vide hvordan vi gerne vil have det i forbindelse med overførsel til budgetkonto, men fordi hans løn måske ikke lige rammer til d. 1. (Det faktisk ret sjældent) har jeg svært ved at danne mig et overblik over hvad der er mest overskueligt at gøre og vi er sikre på vi ender med det rette beløb til regningerne til tiden hver måned... Jeg kan slet ikke arbejde med rod i økonomien  d 1. Skal der stå korrekt til regninger og jeg skal vide resten af månedens rådighedsbeløb BUM... Ikke noget der tikker ind i løbet af måneden 

Hvad gør i?
Vi får det sat op med en fælles NemKonto hvor der derud fra bliver overført til hver vores lommepengekonto som vi har kort til og så til budgetten, madpenge hæver vi kontant i starten så vi får overblik over vores forbrug

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2016

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Min kæreste var 14. Dags lønnet i 9 år .. Har lige her for 1 måned siden, skriftet arbejde.. Da han blev tilbudt et godt arbejde med højre løn! Og det er måneds lønnet  

det er nemt nok med 14 dages løn. Hans løn gik bare ind på budgetten, og så hver fredag blev der overført 1000kr til vores forbrugskonto ( madkonto) og dem levede vi for. Det passede fint med at pengene gik ind .. Nu skal vi vænne os til at han er måneds lønnet, og det kan jeg ikke fortælle hvorn går, for han har ikke fået løn fra det nye job endnu

Anmeld Citér

30. marts 2016

Zelinasmor

Vi fik det op at køre ved at være "foran", så hver omkring d.1 stod der for 2x 14 dage som jo svarer til en månedsløn. Ellers skulle vi vente med at betale nogle ting til midt i måneden når hans anden løn kom og der var bare til besvær.

Anmeld Citér

30. marts 2016

helle85

Anonym skriver:

Nogle herinde der muligvis er 14dages lønnet eller hvor manden er, og i har fællesøkonomi...? Vi starter op her d. 1. og manden er det... Vores bankmand vil gerne vide hvordan vi gerne vil have det i forbindelse med overførsel til budgetkonto, men fordi hans løn måske ikke lige rammer til d. 1. (Det faktisk ret sjældent) har jeg svært ved at danne mig et overblik over hvad der er mest overskueligt at gøre og vi er sikre på vi ender med det rette beløb til regningerne til tiden hver måned... Jeg kan slet ikke arbejde med rod i økonomien  d 1. Skal der stå korrekt til regninger og jeg skal vide resten af månedens rådighedsbeløb BUM... Ikke noget der tikker ind i løbet af måneden 

Hvad gør i?
Vi får det sat op med en fælles NemKonto hvor der derud fra bliver overført til hver vores lommepengekonto som vi har kort til og så til budgetten, madpenge hæver vi kontant i starten så vi får overblik over vores forbrug

Min man har været 14 dages lønnet. Og der træk de bare pengene hver 14 dag til de regninger  der kommer den næste 1 

Håber det er til at forstå 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.