Afvæning af Flaske.. how?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
7 svar
4 synes godt om
30. marts 2016

moderhjerte24

vores dreng bliver snart et år. Han får stadig flaske når vi putter ham til middagslur og aften. + om natten.

I dagpleje får han ikke flaske og der er det ikke et problem at få ham til at sove uden fordi han er så træt af at huje med de andre unger. Vi har forsøgt at putte ham til middag uden, men den går ikke.. 

Hvordan gjorde i? og hvilken ko-mælk er bedst at give ham nu hvor han bliver et år og ikke skal have MME mere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2016

Sedigfor

Jeg stoppede bare med at give min datter flaske til de lure hun får her om dagen. Jeg stopper bare med flasken inden hun skal i seng når hun har fået det sidste (: 

med ko mælk kan jeg faktisk ikke rigtig huske hvad for en

Anmeld Citér

30. marts 2016

Sprit25

Hvorfor stoppe? Hvis hun stadig har brug for dem 

med min datter tyndende vi ud i flaskerne og tilsidst sagde hun selv stop

Anmeld Citér

30. marts 2016

FrkGranger

moderhjerte24 skriver:

vores dreng bliver snart et år. Han får stadig flaske når vi putter ham til middagslur og aften. + om natten.

I dagpleje får han ikke flaske og der er det ikke et problem at få ham til at sove uden fordi han er så træt af at huje med de andre unger. Vi har forsøgt at putte ham til middag uden, men den går ikke.. 

Hvordan gjorde i? og hvilken ko-mælk er bedst at give ham nu hvor han bliver et år og ikke skal have MME mere? 

Min stoppede selv han havde taget mindre og mindre af den og en dag lagde jeg ham og vupti så sov han til formiddag og middag uden... Han var Ca 14 mdr før det skete... 

Vi giver stadigvæk til aften hvor vi er gået fra 210 ml i fuld dosis, til nu 90 ml med kun en ske over en periode på 4 mdr.

Vores søn er 22 mdr, vil sige lad ham beholde den lidt endnu...

Angående ko mælk anbefaler sst at givet letmælk 

Anmeld Citér

30. marts 2016

Emma2013

Jeg gav min datter en ordentlig portion grød inden sengetid. Hvilket resulterede i, hun var for mæt til at få flaske. Når hun vågnede om natten fik hun lidt vand i sin flaske i stedet for modermælkserstaning. Hun smed flasken i løbet af få dage  

Anmeld Citér

30. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Da jeg/vi droppede flasken inden lur sørgerede jeg for at erstatte den med et mellemmåltid. Så fik hun en lille portion grød, eller en halv bolle eller sådan noget inden hun skulle sove så hun var dejligt mæt. Og så blev hun pakket dejligt stramt i voksien og jeg vippede til med barnevognen mens jeg sang for hende. Har 1 sang som jeg har synget når hun skulle sove siden hun blev født (og inden da), og den kan stadig få hende til at sove på 5 minutter, selvom hun snart bliver 2 år

Aftenflasken droppede jeg ved 1 at putte det i en tudkop og 2 at over en uges tid tynde det op med vand, indtil det kun var vand. Det fungerede rigtig godt. Da det begyndte at blive for tyndt droppede hun det, og lagde sig pænt til at sove uden - Hun fik sin sidste almindelige falske på sin et-års fødselsdag.

Anmeld Citér

30. marts 2016

Mor1986

moderhjerte24 skriver:

Jeg gjorde indholdet mindre og til sidst tyndere. Og så gad hun ikke have den da det tip sidst bare var vand. Tror det tog en uge sådan. 

Jeg tog en lur af gangen. Den værste var faltisk til når hun skulle sove om aften. Den var hun overhovedet ikke klar på at smide. Så det tog rigtig lang tid at komme af med. 

Anmeld Citér

30. marts 2016

moderhjerte24

Sprit25 skriver:

Hvorfor stoppe? Hvis hun stadig har brug for dem 

med min datter tyndende vi ud i flaskerne og tilsidst sagde hun selv stop

har også tænkt at fortynde mælken lidt efter lidt. og give vand om natten, ikke aftenputning.

har forsøgt at vænne ham af med flaksen, ved at give mælk i kop, det funker ikke rigtigt  for ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.